Sir Terry Leahy, Tesco: brak infrastruktury niszczy lojalność klientów e-commerce

sir Terry Leahy, były CEO Tesco

sir Terry Leahy, były CEO Tesco

– Osoby pracujące w branży e-commerce zawsze zastanawiają się dlaczego nie wchodzimy w interakcje z klientem. Tak naprawdę to spotykamy się z klientami online–  deklarował podczas konferencji e-nnovation sir Terry Leahy, były CEO Tesco.

-Trzeba pisać do nich, rozmawiać z nimi, przełamywać te bariery, które stoją pomiędzy fizyczną sprzedażą, a cyfrową. Należy zbierać informacje zwrotne, budować lojalność. To nie jest tylko taktyka i sposób w jaki działa dobry biznes, ale bezcenny element- podkreśla Terry Leahy.

 – Sprzedając produkty poprzez e-commerce należy  pamiętać o budowie infrastruktury, która będzie nadążała za naszymi aspiracjami rozwojowymi. Brak odpowiednio przygotowanej infrastruktury niszczy lojalność klientów.

Terry Leahy rozpoczął pracę w Tesco w 1979 roku na stanowisku Marketing Executive, a następnie awansował w 1981 roku na stanowisko Marketing Manager’a.

Leahy zdobył sławę przekształcając przemysł supermarketów w Wielkiej Brytanii. Sprawił że Tesco stało się największą siecią sklepów w kraju, a także wprowadził nowość w postaci ClubCard która całkowicie zaskoczyła konkurencję. Eksperci uważają że Leahy osiągnął sukces poprzez swoje zacięte podejście do marketingu, sam Leahy uważa że głównie skupia się na doświadczeniu i stonowanym zarządzaniu. 54 letni Sir Terry Leahy objął stanowisko CEO Tesco PLC w marcu 1997 roku. Otrzymał tytuł szlachecki za swoje zasługi w dziedzinie sprzedaży detalicznej żywności podczas noworocznej uroczystości w 2002 roku.

Urodzony 28 lutego 1956 roku, wykształcenie zdobywał w St. Edwards College w Liverpoolu, a następnie uczęszczał do University of Manchester Institute of Science and Technology gdzie obronił licencjat zarządzania z wyróżnieniem.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska