Tomasz Sudoł, dyrektor sieci sprzedaży Solar Company SA

– Relacje pomiędzy najemcami powierzchni handlowych, a wynajmującymi je uległy znacznemu przeobrażeniu. Dziś najemcy rozmawiają nie tylko o warunkach finansowych- powiedział redakcji Retailnet.pl Tomasz Sudoł, dyrektor sieci sprzedaży Solar Company.

– Przy obecnym nasyceniu rynku centrami handlowymi najemcy wiedzą, że nie muszą podpisywać umów na skrajnie niekorzystnych warunkach finansowych aby zaistnieć w danym mieście. Analizują przede wszystkim swoje możliwości na danym rynku i wyznaczają swój próg akceptacji. Sytuacja rynkowa w Polsce pokazała, że obroty w sklepach nie będą rosły w nieskończoność, co zmusza nas wszystkich do bardzo selektywnego doboru nowych lokalizacji- mówi Tomasz Sudoł. 

Firma Solar Company jest właścicielem odzieżowej marki Solar skierowanej do kobiet, która działa na rynku od 1989 roku. Grupa rozwija sieć sprzedaży zarówno w Polsce jak i za granicą. Obecnie sieć ma łącznie 236 placówki. W Polsce pod szyldem marki działa 198 punktów handlowych, w tym 74 sklepy własne, osiem sklepów franczyzowych oraz 116 sklepów partnerskich. Średnia powierzchnia salonu Solar to około 129 mkw. Marka posiada także swoje sklepy w Wielkiej Brytanii, Szkocji, Rosji, na Ukrainie oraz na Słowacji, Litwie i Białorusi.