CH Manufaktura

Zakup łódzkiego Centrum Handlowego Manufaktura przez Union Investment Real Estate AG nastąpi 31 października 2012 r. Będzie to największa, jednostkowa transakcja na polskim rynku nieruchomości komercyjnych w tym roku.

Za Manufakturę, kupowaną na  rzecz otwartego funduszu inwestycyjnego Unilmmo Deutschland , Union Investment Real Estate AG zapłaci 390 milionów euro. Sprzedającymi są Euris/Rallye Group oraz Apsys.

Transakcja sprzedaży dotyczy powierzchni 91 tys. mkw. Zgodnie w wolą nabywcy, Apsys będzie kontynuował zarządzanie Manufakturą przez okres co najmniej 10 lat. Firma ta zarządza obecnie 20 centrami handlowymi o powierzchni handlowej wynoszącej ponad 600 tys. mkw.

– Sprzedaż Manufaktury jest potwierdzeniem kompetencji Apsys jako dewelopera i zarządcy centrów handlowych oraz stanowi dowód długofalowego zainteresowania inwestorów regionalnymi centrami handlowymi w polskich miastach. Jesteśmy dumni z tej transakcji. Union Investment okazał zaufanie dla know-how Apsys jako dewelopera oraz zarządcy z wieloletnim doświadczeniem. Kapitał pozyskany w wyniku tej transakcji zostanie ponownie zainwestowany w nowe projekty realizowane we Francji i w Polsce – mówi Maurice Bansay, prezes i założyciel Apsys. 

Manufaktura została zrealizowana na terenie byłej XIX-wiecznej fabryki włókienniczej. Poza centrum handlowym projekt obejmuje m.in. 3 muzea, 4-gwiadkowy hotel oraz centrum konferencyjne. Centrum Handlowe Manufaktura zostało otwarte dla klientów w maju 2006 roku i obejmuje 307 lokali handlowych oraz 2 955 miejsc parkingowych. Głównymi najemcami Manufaktury są Real, Cinema City, Van Graaf, marki z grupy Inditex, Leroy Merlin, C&A, H&M, Alma, Media Saturn oraz wiele innych.

Manufaktura, obejmująca swym zasięgiem strefę zamieszkałą przez ponad 2,5 miliona osób, od momentu otwarcia w 2006 roku zyskała status głównego centrum rozrywki oraz miejsca organizacji wielu spotkań i imprez w Łodzi.