Piotr Kaszyński, Cushman & Wakefield: najemcy są lepiej zorganizowani przy rozmowach najmu

Piotr Kaszyński, partner, dyrektor działu powierzchni handlowych Cushman & Wakefield

Piotr Kaszyński, partner, dyrektor działu powierzchni handlowych Cushman & Wakefield

– Najemcy robią wszystko, by wzmacniać swoją pozycję na rynku. Rywalizują między sobą atrakcyjnością oferty, ale do rozmów z wynajmującymi powierzchnie handlowe przystępują skonsolidowani i przygotowani – mówi Piotr Kaszyński z Cushman & Wakefield.

-Komunikują się bardzo dobrze, konsultują, ustalają podobne warunki. Pod tym względem są zdecydowanie lepiej zorganizowani niż druga strona. Niektórzy deweloperzy coraz częściej reagują, obsadzając powierzchnie w centrach handlowych własnymi lub pozyskanymi brandami, ale przecież nie wystarcza to na cały obiekt, choć stanowi sposób na częściowe zasiedlenie planowanej inwestycji- powiedział Piotr Kaszyński, partner, dyrektor działu powierzchni handlowych w Cushman & Wakefield.

– Najemcy są bardzo skupieni, dociekliwi, stanowczy przy rozliczaniu opłat eksploatacyjnych i negocjowaniu zapisów w umowach najmu, zwłaszcza co do sposobu naliczania wszelkich opłat. To wrażliwa materia, precyzyjnie analizowana i obserwowana przez najemców: na co właściciele
budynku wydają pieniądze. Większe, rozpoznawalne sieci kreują charakter obiektu, są w stanie wymusić na wynajmujących przerzucenie części opłat. Mają zagwarantowany pułap, powyżej którego nie wzrosną opłaty. To jest to, co ich łączy, choć też czasami konfliktuje. Coraz więcej głównych najemców nie partycypuje w pełni w opłatach marketingowych czy części opłat eksploatacyjnych.

Cały wywiad z Piotrem Kaszyńskim ukaże się w listopadowym numerze miesięcznika Shopping Center Poland.
 

Reklama

Galeria Jurajska