Hipermarket sieci Real

Niemiecka spółka Metro Group właściciel sieci sklepów spożywczych Real poinformowała, że w trzecim kwartale 2012 roku jej sprzedaż sięgnęła 16 mld euro, co oznacza wzrost o 0,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2011.

Od stycznia do września 2012 roku sprzedaż całej grupy wzrosła o 1,5 proc. do ponad  47 mld euro, względem 46  mld euro po dziewięciu miesiącach 2011 roku. W trzecim kwartale 2012 Metro Group wypracowała zysk netto w kwocie 89 mln euro.

– Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej, będziemy kontynuowali wprowadzone zmiany w firmie.  Uważam, że jesteśmy na dobrej drodze, którą wyznaczają dotychczas podjęte decyzje strategiczne – powiedział Olaf Koch, prezes firmy Metro Group.

W Europie Wschodniej sprzedaż po dziewięciu miesiącach 2012 roku wzrosła o 3,8 proc. do 12,6 mld euro, a po III kwartale sprzedaż wzrosła o 6,2 proc. do 4,4 mld euro. Natomiast w Zachodniej Europie grupa odnotowała spadki o 2,9 proc. do 14,3 mld euro po dziewięciu miesiącach 2012 roku oraz w III kwartale spadek o 5,4 proc. do 4,7 mld euro.

Dla sieci Metro Cash & Carry sprzedaż wzrosła o 0,8 proc., w hipermarketach Real spadła o 1,5 proc., w sklepach Media-Saturn wzrosła o 1,4 proc.