Tchibo: oczekujemy dużego wzrostu sprzedaży w e-sklepie

Tchibo

Tchibo

– Przy uruchomieniu sklepu on-line od początku korzystaliśmy z doświadczeń naszej centrali w Niemczech, gdzie zarówno platforma, jak i wygląd sklepu jest nieustannie rozwijany – mówi Jacek Jaworski, dyrektor ds. e-commerce, Tchibo Warszawa.

-Oczywiście przy wdrożeniu uwzględniliśmy potrzeby polskiego konsumenta, zachowując przy tym wyróżniające nas elementy, jak np. prezentacja wszystkich produktów z aktualnej kolekcji na jednej stronie. Przedstawiciele firmy prognozują, że po porównaniu dynamiki wzrostu online vs offline, sprzedaż w obszarze e-commerce wzrośnie i będzie wyższa niż w tradycyjnych sklepach stacjonarnych- podkreśla Jacek Jaworski.

– W naszym biznesie sezonowy rozkład popytu jest raczej standardowy (podobny do handlu w sklepach stacjonarnych), czyli okresem niższej sprzedaży są zazwyczaj wakacje, natomiast najwyższe wzrosty notujemy w okresie przedświątecznym. Jeśli chodzi o porównanie prognoz dynamiki wzrostu to możemy powiedzieć, że planujemy dwucyfrowy wzrost w obszarze e-commerce, w przypadku handlu w sklepach stacjonarnych, ta dynamika jest niższa. Wynika to między innymi z organicznego wzrostu rynku handlu internetowego na skutek zmieniających się preferencji zakupowych klientów oraz większej aktywności marketingowej w internecie – dodaje Jacek Jaworski.

Tchibo ma w Polsce  50 sklepów tradycyjnych. E-sklep Tchibo.pl zajmuje 6. miejsce pod względem liczby użytkowników wśród sklepów internetowych w Polsce. Spółka uruchomiła sprzedaż on-line na początku 2008 roku.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska