EM&F: wzrost liczby klientów sklepu empik.com

Witryna Empik

Przychody segmentu e-commerce Grupy Empik Media & Fashion w II kwartale 2012 r. wyniosły 27 mln zł i w ciągu roku wzrosły o 77 proc. W I półroczu 2012 r. całkowite przychody segmentu e-commerce wyniosły 51 mln zł, co oznacza wzrost o 75 proc.

Sklep empik.com został uruchomiony w październiku 1998 r. przez spółkę Empik sp. z o.o. Aktualnie jest on zarządzany przez spółkę E-commerce Services sp. z o.o. (ECS). Na empik.com aktualnie funkcjonuje 10 głównych kategorii produktowych (książki, muzyka, filmy, multimedia, elektronika, zabawki, gadżety, perfumeria, sport, travel). Sklep ma zasięg ogólnopolski, wysyła także część paczek za granicę kraju.

Oferta sklepu on-line obejmuje ofertę salonów tradycyjnych, poszerzoną o dodatkowe kategorie produktowe. W przypadku empik.com jest to elektronika, perfumeria, sport. To także bogaty segment Digital czyli e-booki i muzyka w formacie MP3 – produkty z natury dostępne wyłącznie w internecie.

Magazyn, w którym kompletowane są zamówienia ze sklepów internetowych zarządzanych przez ECS, mieści się w Sochaczewie (w wydzielonej części magazynu centralnego Empiku). Czynnościami operacyjnymi zarządza dedykowana ekipa Empiku, usługi logistyczne w obiekcie świadczy operator DHL Supply Chain sp. z o.o. Przesyłki do klientów końcowych są doręczane na 3 sposoby: odbiory w salonach Empik, doręczenia kurierskie (świadczone przez firmę DPD), przesyłki pocztowe (Poczta Polska).

Spółka preferuje dwa główne sposoby płatności – przy odbiorze zamówienia (na terenie Polski); zamówienie empik.com można dostarczyć do salonu Empik lub przesyłką kurierską / pocztową pod wskazany adres oraz w momencie składania zamówienia, wówczas jest to tzw. płatność z góry dostępna wyłącznie dla przesyłek kurierskich, a także pocztowych zarówno krajowych jak i zagranicznych. Około 2,5 proc. przesyłek nadawanych pocztą lub kurierem to przesyłki zagraniczne. Stanowi to natomiast 0,3 proc. wszystkich przesyłek jeśli liczyć razem z zamówieniami do salonów Empik.

W salonach Empik można dokonać płatności tylko przy odbiorze: gotówką, kartą płatniczą, kartą kredytową. Płatności z góry za zamówienie na empik.com można dokonać za pomocą: przelewu bankowego, przelewu elektronicznego, karty kredytowej, ekarty prezentowej.

Dodatkowe funkcje na stronie sklepu to możliwość oceniania oraz komentowania dowolnego produktu (recenzja), jak i rozbudowane forum dyskusyjne (zarówno produktowe, jak i ogólno tematyczne). Empik.com posiada rozbudowany dział Empikultura, promujący najciekawsze wydarzenia kulturalne, muzykę i literaturę. To także recenzje najciekawszych płyt i filmów, pisane przez niezależnych i uznanych publicystów.

Duża jest także aktywność klientów na LikePage sklepów w serwisie Facebook. Strona empik.com (facebook.com/empikom) w serwisie społecznościowym to już teraz ponad 260 tys. fanów.
Sklepy działają w pełni samodzielnie. Platforma e-commerce została stworzona od podstaw i są na bieżąco sprawdzane pod kątem zgodności z różnymi nośnikami, są one z nimi w pełni kompatybilne.

Dodatkowo niedawno została udostępniona dedykowana aplikacja e-reader od empik.com, umożliwiająca łatwy zakupy e-booków.

Zgodnie z wynikami rankingu Megapanel (wrzesień 2012) empik.com posiada ponad 1,2 mln. użytkowników. W II kwartale 2012 r.  liczba nowych klientów wzrosła o 40 proc.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016