Marta Cegielnik, Colliers International

W ocenie Colliers International otwarty 7 listopada 2012 Outlet Park Szczecin należący do firmy Echo Investment ma dwa atuty przyciągające kupujących. Doskonałą lokalizację oraz najemców oferujących markowe towary w atrakcyjnych cenach.

– Biorąc pod uwagę strukturę handlową szczecińskiej ulicy Struga, kolejny obiekt w postaci centrum outletowego stanowi idealne dopełnienie oferty tego miejsca. Outlet Park Szczecin ma szansę wykorzystać duży potencjał lokalizacji. W bezpośrednim sąsiedztwie obiektu znajduje się dzielnica Prawobrzeże z ponad 50 tysiącami mieszkańców. Dodatkowo, bliskość drogi krajowej nr 10 zapewnia łatwy dostęp do centrum outletowego z innych części miasta oraz z okolicznych miejscowości regionu – mówi Marta Cegielnik, associate, dział powierzchni handlowych Colliers International.

Outlet Park Szczecin stanowi dobre uzupełnienie dla lokalnych centrów handlowych. Centra outletowe przyciągają też najemców, którzy mogą w nich sprzedać towar niesprzedany w standardowych sklepach.

– Obecna sytuacja ekonomiczna zmusza klientów do poszukiwania oszczędności, w związku z czym chętnie robią oni zakupy w centrach outletowych, które oferują produkty dobrych marek po obniżonych cenach. Wzrost liczby centrów outletowych jest również odpowiedzią na ciągły rozwój rynku handlowego w Polsce – dodaje Marta Cegielnik.

– Najemcy poszerzający zakres swojej sieci sprzedaży potrzebują dodatkowego kanału sprzedaży, dzięki któremu będą w stanie upłynnić towar niesprzedany w standardowych sklepach. Świetnym przykładem dobrze funkcjonującego obiektu tego typu jest Factory Outlet w Ursusie, który od początku swojego otwarcia 10 lat temu  wciąż cieszy się popularnością, a w 2006 roku został jeszcze rozbudowany, zyskując dodatkowe 13 tys. mkw. GLA.

Otwarty 7 listopada 2012 roku Outlet Park Szczecin to pierwsza w Polsce inwestycja łącząca cechy galerii handlowo-rozrywkowej i centrum wyprzedażowego. Jest to też pierwsze centrum outletowe w regionie zachodniopomorskim. Powierzchnia najmu obiektu to 24 tys. mkw., powierzchnia całkowita to 30,2 tys. mkw. Klienci będą mieli do dyspozycji 1,4 tys. miejsc parkingowych.

Colliers International doradza najemcom komercyjnym, właścicielom nieruchomości oraz inwestorom. Zajmuje się pośrednictwem w zakresie wynajmu, sprzedaży i zarządzania nieruchomościami.