Karol Kalicki, Polimeni: najemcy szukają oszczędności kosztem deweloperów

Karol Kalicki, wiceprezes zarządu spółek Polimeni

Karol Kalicki, wiceprezes zarządu spółek Polimeni

– Obecnie rynek nieruchomości handlowych zmienia się znacząco. Klienci centrów handlowych mają świadomość niepewnej sytuacji gospodarczej. Kryzys uczy wszystkich, że raczej nie dobrze jest wydawać więcej niż się zarabia– mówi Karol Kalicki, wiceprezes zarządu spółek Polimeni.

-Konsumenci są więc bardziej wstrzemięźliwi i dużo ostrożniej dysponują swoimi środkami. Z konieczności, bądź przezorności ograniczają wydatki do rzeczy najistotniejszych. Jest to wyzwaniem zarówno dla handlowców jak i deweloperów. Klienci oczekują niskich cen – podkresla Karol Kalicki.

Zdaniem wiceprezesa najemcy chcą zaoszczędzić wchodząc na nowy rynek. Starają się tym samym, by jak najwięcej kosztów pokrył deweloper danego obiektu.

– Sieci handlowe szukają oszczędności wywierając presję na czynsze i usiłując przenosić koszty ekspansji na deweloperów. Obserwujemy zmianę rozwoju modeli handlowych w kierunku dyskontowym. Zamiast rozwijanych do niedawna spektakularnych multifunkcyjnych śródmiejskich galerii handlowych, powstają raczej jak najprostsze parki handlowe podporządkowane strategii braku powierzchni wspólnych oraz minimalnych czynszów i opłat eksploatacyjnych – dodaje Karol Kalicki.

Polimeni International to amerykańska firma deweloperska. Do jej głównych inwestycji należą galerie handlowe w Słupsku, Rumii i Jastrzębiu Zdroju.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016