Lokal McDonald’s

McDonald’s poinformował, że w październiku 2012 roku globalna sprzedaż na wszystkich rynkach spadła o 1,8 proc. w porównaniu z październikiem 2011. W Stanach Zjednoczonych i Europie odnotowano spadek o 2,2 proc.

W Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce spadek spadek był największy i sięgnął 2,4 proc.

– Październikowe wyniki sprzedaży sieci McDonald’s są wynikiem spowolnienia gospodarczego i zmniejszenia konsumpcji. Mimo to uważam, że przyjęta przez nas strategia pozwoli w kolejnych okresach zwiększyć sprzedaż sieci – powiedział  Don Thompson, Chief Executive Officer  McDonald’s.

McDonald’s, na polskim rynku zadebiutował w 1992 otwierając lokal w Warszawie. Dziś sieć funkcjonuje w 120 miastach Polski, gdzie posiada 297 placówek, w tym 156 prowadzonych na zasadzie franczyzy, przez 55 przedsiębiorców. W polskich placówkach sieci zatrudnionych jest ponad 16 tys. pracowników.

Sieć lokali należących do McDonald’s Polska to 212  barów samochodowych typu McDrive, 75 z opcją McCafe oraz 42 z opcją Gym’n’fun.