Grupa najemców centrum handlowego Port Łódź zdecydowała się opuścić galerię ponieważ ich zdaniem zarządca nie dotrzymał zawartych umów. Skarżą się oni na warunki techniczne, źle organizowane kampanie reklamowe, a w rezultacie na brak klientów w obiekcie.

Jeden z wynajmujących– informuje dziennik Rzeczpospolita- zrezygnował np. z lokalu po zbagatelizowaniu jego uwag dotyczących zepsutej wentylacji i reklamy zasłaniającej lokal. Jak pisze dziennik-  najemcom nie podobają się także organizowane akcje marketingowe, które są odtwórcze i nie potrafią przyciągnąć klientów.

Najemcy, którzy opuścili centrum handlowe informują, że będą dochodzić swoich praw w sądzie, ponieważ właściciel obiektu Inter Ikea nałożyła na nich kary umowne w związku z zerwaniem wcześniej umów najmu.

– Przede wszystkim chciałabym podkreślić, że właściciel Portu Łódź ma dobre relacje z najemcami centrum. Jest z nimi w ciągłym kontakcie i indywidualnie podchodzi do każdego z nich. Jest kilku byłych najemców, którzy zgłaszają zastrzeżenia. W naszej opinii są to ci najemcy, którzy nie wywiązywali się z zawartych z nami umów. Jest to śladowy procent wszystkich najemców, którzy byli, bądź są związani z Portem Łodź – wyjaśnia Izabela Sawicka, PR manager Inter Ikea Centre Polska SA.

– Podczas otwarcia Centrum Handlowego Port Łódź działało wiele sklepów znanych i lubianych, polskich i zagranicznych marek odzieżowych, m.in.: Zara, Bershka, Stradivarius, Pull & Bear, Tatum, Solar, Cubus, Orsay, New Yorker, Intimissimi, Calzedonia, Benetton, H&M i wiele innych. Po kilku, bądź kilkunastu dniach otworzyły się kolejne, m.in: Bata, Kazar, Reserved i inne. Oprócz marek modowych, w dniu otwarcia funkcjonowały już takie sklepy jak: Saturn, Empik, czy Komputronik. W sumie działało 116 lokali – odpiera zarzuty niezadowolonych najemców Izabela Sawicka.

– Niewielka cześć powierzchni rzeczywiście w dzień otwarcia była niewynajęta. Jednak jest to dość typowa sytuacja rynkowa, zwłaszcza w tak dużym centrum. Aranżacja centrum była wykończona od samego początku funkcjonowania centrum. Po otwarciu centrum prowadzone były jedynie prace wykończeniowe terenów zielonych na Patio, ale nie wpływało to w żaden sposób na funkcjonowanie obiektu. Patio jest miejscem, gdzie odbywają się koncerty i eventy dla całych rodzin, głównie w okresie wiosenno-letnim. W pierwszym roku funkcjonowania było w tym miejscu również lodowisko. Patio jest oszklone tak, jak było to zaplanowane w pierwotnych planach architektonicznych – dodaje PR manager Inter Ikea Centre Polska SA. 

Centrum Handlowe Port Łódź należy do Inter Ikea Centre Group Poland. Całkowita powierzchnia galerii wynosi około 130 tys. mkw., a powierzchnia najmu to 103 tys. mkw. Na terenie obiektu znajduje się sklep Ikea, Leroy Merlin, Saturn, supermarket Piotr i Paweł oraz około 150 sklepów m.in. Marks & Spencer, CCC, Humanic, Go Sport, Adidas, Nike.

Inter Ikea Centre Polska SA jest właścicielem siedmiu centrów handlowych: w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach oraz dwóch w Warszawie. Obecnie firma prowadzi prace koncepcyjne związane z budową centrum handlowego w Lublinie oraz rozbudową Parku Handlowego Bielany we Wrocławiu i Centrum Handlowego Franowo w Poznaniu.