Jones Lang LaSalle: wzrost czynszu w warszawskich galeriach handlowych

Wnętrze galerii handlowej

Wnętrze galerii handlowej

Stawki czynszu za najlepsze lokale mierzące około 100 mkw. z branży moda i dodatki we wiodących galeriach stolicy wynoszą obecnie 80-95 euro za mkw. na miesiąc. Wzrosły one o około 5 proc. w porównaniu do III kwartału 2011 roku – informuje Jones Lang LaSalle.

Wielkość rynku nowoczesnych obiektów handlowych w aglomeracji warszawskiej przekracza 1,5 mln mkw. GLA, na co składają się: 33 centra handlowe i handlowo-rozrywkowe (68 proc. całkowitej powierzchni najmu), 5 parków handlowych (18 proc.), 23 wolnostojące magazyny handlowe (12 proc.) oraz 2 centra wyprzedażowe.

Aglomeracja warszawska to największy w Polsce rynek pod względem podaży nowoczesnych centrów handlowych (ponad mln mkw.). Nasycenie na poziomie 419 mkw. na tysiąc mieszkańców wciąż plasuje stolicę na uprzywilejowanym miejscu wśród ośmiu największych aglomeracji.

Trzy obiekty handlowe są obecnie w fazie realizacji. Otwarcie jednego z nich, pierwszej fazy centrum handlowego Auchan w Łomiankach, nastąpi jeszcze w tym roku. Projektu Plac Unii, gdzie galeria handlowa zajmuje 15,5 tys. mkw GLA planowane jest na październik 2013 roku. Trwa także budowa trzeciego w mieście centrum wyprzedażowego – Factory Annopol (20 tys. mkw.), który będzie otwarty również w 2013 roku.

Jak informuje Jones Lang LaSalle w trakcie modernizacji są trzy obiekty handlowe. Remont CH Klif zakończy się za kilka tygodni. W centrum Atrium Promenada trwa przebudowa powierzchni, na której wcześniej działało lodowisko. Powstanie tam miejsce dla sklepu House w nowym koncepcie, a na górnym poziomie otworte zostaną restauracja i kawiarnia. Natomiast w Galerii Mokotów uatrakcyjniona zostanie oferta gastronomiczna i poszerzy się grono najemców modowych.

Według raportu Jones Lang LaSalle białe plamy na mapie stolicy wypełnią przyszłe projekty GTC w Wilanowie i na Białołęce. Pozostałe obiekty przewidziane do realizacji w perspektywie średnioterminowej to m.in.: Galeria Nova i Galeria Kabaty.

W warszawskich centrach handlowych coraz więcej sklepów otwierają zagraniczni najmcy. Rosyjska marka Centro oraz niemiecki koncern odzieżowy Bonita otworzyły sklepy w centrum Wola Park, a oferta Blue City wzbogaciła się o sklep iSpot. W najbliższym czasie pojawią się tam również marki Hebe, Wedel oraz Yes.

Z wyników firmy Jones Lang LaSalle wynika, że wysoki popyt na lokale w wiodących obiektach handlowych utrzymuje poziom pustostanów w Warszawie na stabilnym poziomie ok. 1,5 proc.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska