Colliers: rośnie konkurencja na rzeszowskim rynku centrów handlowych

Galeria  Rzeszów

Galeria Rzeszów

Po otwarciu 9 listopada 2012 roku w Rzeszowie City Center Rzeszów, nasycenie powierzchnią handlową w mieście sięgnęło poziomu  1332 mkw. na 1 tys. mieszkańców – mówi Agnieszka Piekarska, z działu powierzchni handlowych Colliers International.

-Wartość ta jest blisko dwa razy wyższa od wskaźników odnotowywanych w większości  miast podobnej wielkości w Polsce. Porównywalny wskaźnik nasycenia ma tylko Opole. Tak duże nasycenie musi się przełożyć na funkcjonowanie centrów handlowych w Rzeszowie Miasto czeka ostra walka o klienta- podkreśla Agnieszka Piekarska.

-Galeria Rzeszów i Millenium Hall będą walczyć o pozycję lidera, a najsłabsze centra o przetrwanie. Najstarsze i najmniejsze centra w Rzeszowie będą musiały poddać się rekomercjalizacji, zmienić swoje funkcje. Część z nich, świadoma konieczności wyróżnienia się spośród tak licznej konkurencji, rozpoczęła te zmiany dużo wcześniej, jak np. Galeria Nowy Świat, która otworzyła kręgielnię i klub muzyczny, w centrum Europa II powstały korty do squasha, a Galeria Graffica zyskała nowe wnętrza i nowoczesną elewację, a czekają ją jeszcze dalsze zmiany- ocenia Agnieszka Piekarska.

– Nasycenie rynku najmocniej odczują lokalni przedsiębiorcy. Największe, zagraniczne sieci mają atrakcyjniejsze warunki najmu powierzchni i dużą siłę oddziaływania, natomiast właścicielom mniejszych lokali będzie o wiele trudniej walczyć z konkurencją i  zapewnić  rentowność sklepów. Już po otwarciu Millenium Hall, wielu z nich miało poważne problemy z utrzymaniem się na rynku.

Zarówno świetnie położone City Center Rzeszów, jak i Millenium Hall, które zdążyło już pozyskać swoją grupę klientów, mają  duże szanse zostać liderami rynku. Obie inwestycje, oprócz nowoczesnych powierzchni handlowych, dostarczą też powierzchnie biurowe, kina, hotele oraz rozbudowaną część rekreacyjno-rozrywkową.

W obu galeriach występuje podobny zestaw sklepów popularnych sieci handlowych, m.in.: Zara, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, H&M, C&A, Kappahl, Reserved, House, Cropp, Mohito, Promod, Deni Cler, Vero Moda, Orsay i wiele innych.

Tylko w Millenium Hall znajdziemy sieci takich marek jak: Mango, Max Mara, Liu-Jo, Marella, Pepe Jeans, Lacoste, Nike, Adidas, Reebok. W Galerii Rzeszów natomiast będzie można znaleźć m.in. pierwszy salon tureckiej odzieży ADL oraz ubrania od najlepszych polskich projektantów: Ewy Minge, duetu Paprocki & Brzozowski i Macieja Zienia.

Millenium Hall już wyróżnia się pod względem oferty kulturalnej. City Center ma szansę stworzyć silne centrum biznesu. Jednak obydwa projekty czeka jeszcze dużo pracy i działań marketingowych, aby ukształtować swój wizerunek i pozycję na rynku. O tym, które  centrum zostanie liderem rynku zadecydują ostatecznie klienci, a wpływ na to będzie miało bardzo wiele czynników.

Wielofunkcyjne projekty komercyjne to przyszłość branży deweloperskiej. Różnorodność i łączenie funkcji z jednej strony pozwala na utrzymanie podstawowej roli miast, a z drugiej uatrakcyjnia inwestycję i czyni ją mniej ryzykowną w oczach instytucji finansujących.  Wielofunkcyjne projekty ściągają klientów z całego regionu, są atrakcyjniejsze i mają większe szanse na przetrwanie. Ma to znaczenie również dla najemców. Okazuje się, że podstawowe funkcje już nie wystarczają. Centrum musi charakteryzować się jeszcze wartością dodaną, która odróżni projekt od konkurencji i przyciągnie dodatkową liczbę klientów.

Obecność hotelu w projekcie, gwarantuje również odwiedzalność obiektu przez turystów, a dzięki  obecności centrum konferencyjnego, właściciel może organizować różnego rodzaju konferencje, sympozja, czy spotkania biznesowe. Ich częstotliwość i ranga również będą miały wpływ na kształtowanie się wizerunku i pozycji projektu w regionie- podsumowuje Agnieszka Piekarska .
 

Reklama

Galeria Jurajska