Jysk Polska: ekspansja sieci na polskim rynku

Sklep Jysk

Sklep Jysk

– W 2013 roku otworzymy od 12 do 15 nowych sklepów – mówi Piotr Padalak, dyrektor generalny Jysk Polska. Sklepy Jysk już działają we wszystkich większych miastach Polski, obecnie powstają w mniejszych, powyżej 25 tys. mieszkańców

– Dla nas nie ma złych momentów na ekspansję. Pomimo kryzysu chcemy być obecni w miastach małych i dużych, tak, aby każdy miał blisko do naszego sklepu. Jesteśmy zainteresowani zarówno centrami handlowymi, jak i obiektami wolnostojącymi – dodaje Piotr Padalak.

– Wszystkie nasze przestrzenie handlowe wynajmujemy, ceniąc sobie współpracę zarówno z dużymi centrami handlowymi, jak i właścicielami pojedynczych obiektów. Przeciętny metraż nowo otwieranych sklepów to ok. 1,1 tys. mkw.

Jysk to jedna z najszybciej rozwijających się sieci handlowych, sprzedających artykuły wyposażenia wnętrz. Firma w każdym tygodniu otwiera na świecie 2-3 sklepy. W listopadzie 2012 otworzyła dwutysięczną placówkę na norweskich Lofotach, a jej polski oddział – 142. sklep, w CH Zawisza w Malborku. Do końca tego roku kalendarzowego planowane jest otwarcie jeszcze dwóch nowych placówek: w Ciechanowie i Łęcznej.

Historia Jysk zaczyna się w 1979 roku, w którym to Lars Larsen otworzył pierwszy sklep w duńskim Aarhus, sprzedający m.in. tanią pościel, kołdry, poduszki i łóżka. Obecnie Jysk ma  sklepy w 30 krajach m.in. w Chinach, na Grenlandii, w Kanadzie oraz Kazachstanie. Jysk zatrudnia ponad 18 tys. pracowników, z czego w Polsce ponad 1,4 tys. Osiąga obroty rzędu około 3,2 miliarda USD rocznie.
 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska