CBRE Global Investors: elbląskie Ogrody gotowe do rozbudowy

Wizualizacja elbląskich Ogrodów

Wizualizacja elbląskich Ogrodów

Centrum Handlowe Ogrody ma już prawomocne pozwolenie na budowę dotyczące projektu jego rozbudowy. Prace rozpoczną się jeszcze w tym roku. Do 2014 roku obiekt zostanie gruntownie zmodernizowany i ponad dwukrotnie powiększony – do ok. 40 tys. mkw.

– Rozbudowa Ogrodów to jeden z pionierskich w naszym kraju projektów wykorzystania potencjału i podnoszenia wartości centrów handlowych pierwszej generacji poprzez ich przekształcanie w nowoczesne i wielofunkcyjne obiekty – mówi Krzysztof Bocianowski, Head of Asset Manangement Poland, CBRE Global Investors.

– Modernizacja do standardu centrum najnowszej generacji oznacza też przekształcenie Ogrodów w centrum pobytowe, co wiąże się m.in. z rozszerzeniem ich oferty rozrywkowej, np. poprzez otwarcie multipleksu- dodaje Krzysztof Bocianowski.

Powierzchnia najmu powiększonych Ogrodów wyniesie ok. 40 tys. mkw. Na dwóch poziomach zostanie zlokalizowanych ponad 130 lokali handlowych, czyli o 75 więcej niż obecnie.

Inwestor podkreśla, że prowadzi rozmowy ze wszystkimi liczącymi się markami na rynku. Znajdą się tu: hipermarket i market elektroniczny, dwupoziomowe salony modowe polskich i międzynarodowych sieci oczekiwanych przez elblążan, butiki oraz sklepy i punkty usługowe z wszystkich branż, a także wielosalowe kino oraz restauracje i kawiarnie.

Podpisane są już umowy między innymi z markami: Carrefour, H&M, LPP ( 6 marek), Deichmann, Rossmann i inne. Ostatnio do grona najemców dołączyły marki Swiss, Crux i Orange. Za rozbudowę i komercjalizację odpowiada firma Acteeum Central Europe, a wynajem wspiera CBRE.

Istniejące od 2002 roku centrum odwiedza rocznie ponad 4,5 mln klientów. Jak wskazują przeprowadzone w połowie roku przez inwestora badania, aż 98 proc. elblążan zna markę Ogrody, a 94 proc. z nich robi tam zakupy, z czego 66 proc. regularnie. Z kolei 63 proc. badanych mieszkańców deklaruje, iż po rozbudowie zamierza jeszcze częściej odwiedzać to centrum. Statystyki i badania pokazują, że w Elblągu brakuje nowoczesnej galerii handlowej.

Założeniem architektów z pracowni ESA było stworzenie obiektu o śródmiejskim charakterze. Główne wejście wprowadzi klientów do wnętrza poprzez przeszkloną fasadę zdobioną geometrycznym motywem roślinnym, co stanowi nawiązanie do nazwy centrum. Zielenią zagospodarowana zostanie również cała przestrzeń wokół galerii. Inwestor na własny koszt i w porozumieniu z miastem przebuduje układ drogowy wokół centrum. Przebudowany zostanie również parking: obecny otwarty naziemny zostanie zastąpiony 3-poziomowym na ok. 1000 miejsc. 

Inwestorem CH Ogrody jest CBRE Global Investors, a za rozbudowę i komercjalizację odpowiada firma Acteeum Central Europe.

Reklama

Galeria Jurajska