Salon Tiffi & Próchnik

Przychody ze sprzedaży spółki Próchnik w pierwszych trzech kwartałach 2012 roku przekroczyły 14 mln zł przy ponad 16 mln zł  rok wcześniej.  Jako uzasadnienie 12 proc. spadku firma podaje złą sytuację makroekonomiczną w Polsce i Europie.

Wpłynęła ona  bardzo silnie na ograniczenie popytu konsumentów w segmencie rynku, w którym działa firma – informuje w kominikacie spółka Próchnik.

Ze względu na specyfikę branży spółka przewiduje ze sprzedaż w IV kwartale może być na wyższym poziomie niż w poprzednich trzech kwartałach (ze względu na okres przedświąteczny, a tym samym odnotowywany zwiększony popyt w tym okresie).

Spółka celem poszerzenia swojej oferty asortymentowej planuje w ramach segmentu odzieży męskiej i segmentu odzieży damskiej rozszerzenie swojej działalności o nową kategorię produktów – kosmetyki – perfumy, wody toaletowe, wody po goleniu, kosmetyki do pielęgnacji skóry. Nowy asortyment męski sprzedawany będzie pod marka Próchnik, zaś nowe produkty dla kobiet pod przejęta marka odzieży damskiej.

Obecnie spółka posiada 30 salonów sprzedaży w miastach na terenie Polski m.in.: Białystok, Czeladź, Gdańsk, Gliwice, Katowice, Kielce, Konin, Koszalin, Kraków (2 sklepy), Luboń, Łódź (3 sklepy), Piaseczno, Poznań (2 sklepy), Toruń, Warszawa (4 sklepy), Wroclaw, Rzeszów, Słupsk, Szczecin i Zakopane. Sklepy Próchnik są zlokalizowane głównie w galeriach handlowych. Spółka odzieżowa Próchnik SA istnieje na polskim rynku od 1948 roku.

W 2012 roku spółka Próchnik uruchomiła w Galerii Sfera w Bielsku-Białej nowy sklep multibrandowy Tiffi & Próchnik. Nowy salon o powierzchni 95,4 mkw. znajduje się na pierwszym piętrze centrum.