EM&F: wzrosły przychody ze sklepów Smyk oraz Empik

Sklep Smyk

Sklep Smyk

Łączne wydatki  inwestycyjne NFI Empik Media & Fashion SA w III kwartale 2012 r. wyniosły 30 mln zł, co oznacza spadek o 7 proc. Zmniejszyły się  wydatki na projekty IT i logistykę. Wzrosły na nowe punkty sprzedaży ze względu na dużą liczbę otwarć w Grupie Smyk (18 otwarć w ciągu ostatnich 4 kwartałów).

W III kwartale 2013 roku łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wyniosła ponad 327 tys. mkw. Sieć handlowo-usługowa Grupy powiększyła się o: 7 sklepów Smyk oraz 4 sklepy w Grupie Moda i Uroda (River Island, Soul, New Look, Outlet Zakupowy Raj). W III kwartale 2012 roku zamknięto 10 sklepów (w tym 2 sklepy Spiele Max, 2 sklepy Aldo, 2 sklepy Dune, Smyk, Esprit, Wallis, Mexx).

Sieć sprzedaży została zaprezentowana z wyłączeniem sklepów Peacocks, ponieważ ta marka zrezygnowała z działalności międzynarodowej. Na koniec 2011 r. Grupa EM&F prowadziła w modelu franczyzowym 59 sklepów Peacocks w trzech krajach. Do końca III kwartału br. zostało zamkniętych 49 sklepów tej marki. Pozostałe sklepy zostaną zamknięte do końca 2012 r. lub przekonwertowane na inne marki.

Przychody ze sprzedaży Grupy EM&F wzrosły w III kwartale 2012 r. o 9 proc., a narastająco po III kwartałach 2012 r. o 13 proc. Do wzrostu przychodów, jak informuje zarząd spółki, najbardziej przyczyniły się sklepy Smyk oraz Empik.

Niska dynamika sprzedaży w Grupie Moda i Uroda wynika przede wszystkim z tzw. wysokiej bazy w III kwartale poprzedniego roku. W 2011 roku nastąpiło wyjście z niektórych marek odzieżowych, a także sprzedano część udziałów w spółce dystrybuującej kosmetyki Dior.

Marża EBITDA z działalności operacyjnej Grupy EM&F w III kwartale 2012 r. spadła o 25 proc. Za ten spadek odpowiadają salony Empik (-4 mln zł wynikające z mniejszej marży na książkach, filmie, muzyce i prasie).

Spadek marży EBITDA w Grupie Smyk jest przede wszystkim rezultatem szybkiego rozwoju sieci, jak również wynika z faktu, iż nowe sklepy mają niższą marżę niż dojrzałe salony. Drugim powodem jest także podwyższenie w Polsce stawki podatku VAT na ubranka dziecięce z 8 proc. do 23 proc. 

W Grupie Moda i Uroda w III kwartale 2012 r. EBITDA spadła o 3 mln zł. Sklepy franczyzowe w Polsce poprawiły zysk o 5 mln zł, dzięki wysokiej dynamice sprzedaży LFL, poprawie warunków handlowych współpracy z markami Esprit, New Look i River Island, a także dzięki działaniom restrukturyzacyjnym (zamykanie nierentownych sklepów, optymalizacja kosztów zarządzania siecią sprzedaży oraz kosztów centrali).

 

Reklama

Galeria Jurajska