Sklap Abra

Spółka Abra podkreśla, że zrealizowała roczny plan rozwoju sieci franczyzowej i otworzyła w 2012 roku 9 sklepów meblowych. Jeszcze w grudniu tego roku ruszy placówka w Łomży. Tempo rozwoju firma zawdzięcza m.in. multibiorcom, czyli partnerom, którzy zainwestowali w kolejne sklepy Abra.

– W 2012 roku otwieraliśmy niemal jeden sklep miesięcznie. W następnym roku chcemy kontynuować tempo rozwoju. Już dzisiaj domykamy umowy na kolejne placówki, które zostaną otwarte w pierwszym kwartale przyszłego roku. Mimo spowolnienia gospodarczego zainteresowanie naszym pomysłem na własny biznes jest spore. Aktualnie rozpatrujemy zgłoszenia kilkunastu kandydatów, którzy deklarują chęć przystąpienia do sieci w 2013 r. Osoby te aktywnie poszukują lokalizacji pod przyszłe sklepy – mówi Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci.

Strategia rozwoju sieci sklepów meblowych Abra przynosi oczekiwane efekty. Placówki licencyjne generują stabilne przychody, co umożliwia partnerom rozwój w ramach sieci i inwestycję w kolejną placówkę. Aktualnie Abra posiada trzech multibiorców. Franczyzobiorcy ci otwierają drugi sklep średnio po ok. pół roku od momentu przystąpienia do sieci.

Pierwszy sklep franczyzowy Abry został otwarty w 2011 roku. Wcześniej firma skupiała się na rozwoju sieci własnej, w ramach której funkcjonują obecnie 84 sklepy, w tym 12 franczyzowych.

Placówki franczyzowe powstają w miastach od 20 do 100 tys. mieszkańców. – Na mapie Polski jest ok. 100 miast, które nas interesują. To ponad 6 mln potencjalnych nabywców. Jest to pokaźny rynek, na którym obecnie się koncentrujemy. Stawiamy na współpracę z licencjobiorcami, ponieważ dobrze znają swój region i potrzeby klientów. Swoim zasięgiem chcemy objąć całą Polskę – mówi Dorota Placzyńska. Abra rocznie obsługuje 2 mln klientów. Firma w przyszłości chce ten wynik potroić.

Inwestycja we franczyzowy sklep meblowy Abra wynosi ok. 90 tys. zł. Tyle kosztuje adaptacja i wyposażenie placówki zgodnie ze standardami firmy. Na ekspozycję sklepu sieć udziela partnerowi nieoprocentowanego kredytu na 12 miesięcy. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 500 zł plus 3 proc. od cen zakupu towaru. Abra nie pobiera opłaty marketingowej.
Abra SA należy do międzynarodowej Grupy Steinhoff.