Echo Investment: debata o polskich centrach handlowych na MAPIC 2012

Debata: 'Poland: is sky the limit?'

Debata: 'Poland: is sky the limit?'

Na MAPIC 2012 w Cannes w dyskusji na temat polskch centrów handlowych Mirosław Ciepluch z Echo Investment mówił o tym jak rozbudowa istniejących obiektów i realizacji centrów outletowych umożliwia deweloperom przetrwanie w trudnych warunkach rynkowych.

– Rozbudowa działającego centrum handlowego pozwala szybko i stosunkowo niewielkim kosztem osiągnąć wysoką pozycję rynkową i wykorzystać nagromadzony potencjał marki. Przykładem takiej operacji jest rozbudowa Galerii Echo w Kielcach, która okazała się wielkim sukcesem zdobywając szereg nagród i wyróżnień branżowych w Polsce i zagranicą. Warto dodać, że głównym czynnikiem sukcesu rozbudowy jest lokalizacja – znana, wypromowana i utrwalona w przyzwyczajeniach klientów – mówił Mirosław Ciepluch, leasing manager w Echo Investment.

W dyskusji zatytułowanej "Poland: is sky the limit?" wzięli też udział: Agata Brzezińska, country manager w Neinver Polska, Paul Kuśmierz, prezes Master Management Group, Peter Todd z Partner Resolution Real Estate Advisers LLP, Eduard Zehetner, prezes Immofinanz Group. Moderatorem wydarzenia był Marek Noetzel z Cushman & Wakefield Polska.

– Większość istniejących centrów posiada rozbudowany i przez lata funkcjonowania optymalizowany układ komunikacji i obsługi ruchu– podkreślał Mirosław Ciepluch.

-Klienci świetnie wiedzą jak do centrum dotrzeć i jak się w jego obrębie poruszać. Wypracowana pozycja centrum ma również duże znaczenie dla nowych najemców, którzy mogą korzystać z gwarantowanej przez istniejący obiekt frekwencji. Rozszerzenie oferty w naturalny sposób przyczynia się do zwiększenia liczby osób odwiedzających. Ważnym kryterium dla nowych najemców są również standardy zarządzania – w przypadku funkcjonujących centrów te kwestie są od dawna znane, dopasowane i wielokrotnie sprawdzone w różnych wariantach. Nowo budowane obiekty będą potrzebowały kilku lat, żeby osiągnąć ten poziom jakości świadczonych usług – podkreślił Mirosław Ciepluch.

Echo Investment SA to jedna z największych w Europie firm inwestycyjno-deweloperskich z polskim kapitałem. Firma zrealizowała ponad 90 projektów w kilkudziesięciu miastach Polski o łącznej powierzchni ponad 800 tys. mkw. Spółka prowadzi również inwestycje w Rumunii, na Węgrzech i Ukrainie. W swoim portfolio Echo Investment posiada ponad 20 zrealizowanych centrów handlowych.
 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016