Agora Bytom

Agora Bytom została otwarta 15 listopada 2010 roku. W ciągu dwóch lat miała ponad 10 mln. klientów. Daje to średnio prawie 15,5 tys. gości dziennie. Rekord frekwencyjny padł w dniu otwarcia Agory, kiedy to galerię odwiedziło 50 tys. osób.

Z kolei od sierpnia 2011 roku na parkingu Agory zaparkowało ponad 150 tys. samochodów. Ten wynik oznacza, że parking galerii każdego dnia jest odwiedzany średnio przez 1,5 tys. aut.

– Wszystkie te liczby i wyróżnienia potwierdzają, że Agora Bytom stała się silną i rozpoznawalną marką zarówno w swoim regionie, jak i w całej Polsce, a wszystko to dzięki prowadzonym z sukcesami działaniom promocyjnym i osiąganym za ich sprawą wynikom – mówi Mirosław Cechowski, dyrektor Agory Bytom.

Projekt wnętrz i oferta handlowa, kulturalna i rozrywkowa Agory spotykają się, jak podkreślają przedstawiciele galerii, z uznaniem klientów oraz środowisk branżowych. Agora Bytom zdobyła takie nagrody, jak Koncept Roku 2010 w konkursie Shopping Center Awards dla najlepszych galerii handlowych w Polsce i wyróżnienie dla Najlepszej Przestrzeni Publicznej Województwa Śląskiego 2011 przyznana w prestiżowym konkursie architektonicznym.

Już w połowie października tego roku liczba fanów Agory na Facebooku (www.facebook.com/AgoraBytom) przekroczyła 10 000. Aktywne prowadzenie profilu zaowocowało także dwukrotnym wyróżnieniem w branżowym rankingu Fanpage Trends (http://www.sotrender.com/pl/) – wśród największych galerii handlowych w Polsce.

Dzięki najemcom, którzy dołączyli do Agory w ciągu ostatnich tygodni, Selene, Ziaja czy Centro, liczba sklepów jest bliska setki.

Całkowita powierzchnia galerii wynosi 58 tys. mkw., z czego 29 tys. mkw. stanowi powierzchnia najmu. Agora Bytom pełni funkcję handlową, rekreacyjną i kulturalną. Oprócz sklepów w galerii znajduje się centrum rozrywki Fantasy Park, multipleks Cinema City, fitness klub Pure oraz sala widowiskowa.