Tchibo: sklep internetowy uzupełnia tradycyjną sieć sprzedaży

Tchibo online

Tchibo online, Tchibo

Tchibo ma  w Polsce około  50 sklepów tradycyjnych. E-sklep Tchibo.pl zajmuje szóste miejsce pod względem liczby użytkowników wśród sklepów internetowych w Polsce. Spółka uruchomiła sprzedaż on-line na początku 2008 roku.

– Dajemy naszym klientom wolność wyboru preferowanego przez nich kanału zakupu, stąd z niewielkimi wyjątkami, oferta dostępna na Tchibo.pl jest tożsama z tą obecną w naszych sklepach. Do wyjątków należą na przykład produkty wielkogabarytowe ze względu na ich rozmiar nie mamy możliwości oferowania ich w sklepach tradycyjnych. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku działu z przecenami, którego asortyment jest tylko częściowo spójny z ofertą w outletach Tchibo. Z drugiej strony oczywiście nie mamy (jeszcze) możliwości serwowania pysznych kaw przez internet. W tym kontekście kanały dystrybucji są komplementarne i wspierają się nawzajem – podkreślał w rozmowie z Retailnet.pl Jacek Jaworski, dyrektor ds. E-Commerce, Tchibo Warszawa.

Działy sklepu internetowego sieci Tchibo zostały podzielone na cztery główne kategorie – kolekcje Tchibo, kawę, Cafissimo i dział z przecenami. Stroną startową e-sklepu jest aktualna kolekcja produktów użytkowych, oferowana równolegle w sklepach stacjonarnych. Ponieważ znajduje się w zakładce kolekcji Tchibo, klient w prosty sposób może przejść do 5 pozostałych kolekcji, których premiera odbywała się w poprzednich tygodniach.

– To co wyróżnia nas na tle innych podmiotów to unikalne podejście do ekspozycji – produkty z danej kolekcji pokazujemy na jednej stronie i nie klasyfikujemy ich do tematycznych kategorii np. dom czy elektronika. Tym zabiegiem podkreślamy wyjątkowość świata Tchibo i edukujemy klienta o często zmieniającej się ofercie – wyjaśnia Jaworski.

Zdaniem Jaworskiego, przenikanie się świata offline i online to teraźniejszość i to od klienta, jego potrzeb i upodobań, zależy gdzie dokona finalnie zakupu. – Nasze badania wykazują, że mamy dużą grupę klientów, którzy dokonują zakupów w obu kanałach. Dla znaczącej części klientów to sklep firmowy Tchibo jest miejscem, gdzie po raz pierwszy mają kontakt z naszym unikalnym konceptem biznesowym. Z drugiej strony Tchibo.pl jest głównym miejscem pozyskiwania informacji o aktualnej ofercie – podsumowuje Jacek Jaworski.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016