Salon Smyk
Salon Smyk, EM&F

– Smyk.com notuje dynamiczne wzrosty. W ciągu ostatniego pół roku sklep zdobył ponad milion użytkowników. Średni koszyk zakupowy klienta smyk.com jest wyższy niż w przypadku zakupów w salonach Smyka – mówi Michał Grom, prezes E-commerce services.

– Spodziewamy się, że w dłuższej perspektywie obroty smyk.com zbliżą się do poziomu empik.com. Wśród oferowanych produktów widoczne są wzrosty sprzedaży ubrań, ale również zabawek i akcesoriów dla dzieci. Stale wprowadzamy nowe kategorie produktów, odpowiadając na potrzeby klientów. W czerwcu 2012. wprowadziliśmy do oferty produkty z kategorii sport i rekreacja, a w trzecim kwartale chcemy znacząco rozszerzyć kategorie ubranka oraz świat niemowlaka, m.in. o kosmetyki, pieluchy i produkty żywnościowe – komentuje Michał Grom.

Sklep internetowy smyk.com, należący do NFI EM&F uruchomiono w październiku 2011 r. Jest zarządzany przez spółkę E-commerce Services sp. z o.o. (ECS). Na smyk.com aktualnie funkcjonują 4 główne kategorie (zabawki i gry; dziecko i mama; książki, muzyka, film; ubrania, buty) oraz dodatkowo 3 zakładki umożliwiające proste wyszukiwanie produktów między kategoriami zgodnie z podanymi parametrami (wiek, bohater, marka).

Oferta sklepu on-line obejmuje ofertę salonów tradycyjnych, poszerzoną o dodatkowe kategorie produktowe. Oferta smyk.com jest poszerzona w stosunku do salonów o bogatszy wybór akcesoriów do pielęgnacji, produktów Eko, mebli oraz znacznie szerszy asortyment towarów wielkogabarytowych.

Sklep jest w pełni zintegrowany z serwisem Facebook. Już z poziomu strony głównej e-sklepu można dołączyć do LikePage serwisów, poprzez wbudowaną wtyczkę serwisu społecznościowego. Każdy produkt w smyk.com można także polubić korzystając z funkcjonalności Facebook’a, rekomendować w serwisie Google + (+1) czy dodać do galerii Pinterest.

Magazyn, w którym kompletowane są zamówienia ze sklepów internetowych zarządzanych przez ECS, mieści się w Sochaczewie (w wydzielonej części magazynu centralnego Empiku). Czynnościami operacyjnymi zarządza dedykowana ekipa Empiku, usługi logistyczne w obiekcie świadczy operator DHL Supply Chain sp. z o.o.

Sklep posiada profesjonalne Centrum Wsparcia Klienta. Można do niego zwracać się z wszystkim problemami i pytaniami dotyczącymi zakupów w sklepach.

Przypomnijmy, przychody całego segmentu e-commerce w ramach Grupy Empik Media & Fashion w II kwartale 2012 r. wyniosły 27 mln zł i wzrosły o 77 proc. r/r w stosunku do analogicznego okresu w roku 2011 (15 mln). Z kolei w całym I półroczu 2012 r. całkowite przychody segmentu e-commerce wyniosły 51 mln zł, co oznacza wzrost o 75 proc.