Jones Lang LaSalle: e-commerce zmienia tradycyjne sklepy z elektroniką

e-commerce

E-commerce, fot. Shutterstock

W listopadzie 2012 otwarto dwa sklepy internetowe ze sprzętem RTV/AGD i multimediami sieci Media Markt i Saturn. Swoje e-sklepy mają także inni znaczący najemcy tej branży jak: Neonet, RTV Euro AGD czy Media Expert. Zdaniem ekspertów takie działanie może przyczynić się do zmiany formatów sklepów stacjonarnych.

Z analizy firmy Jones Lang LaSalle wynika, że zauważalna jest już ostra konkurencja na tym rynku. Niska cena w największym stopniu decyduje o sprzedaży często kosztownych towarów tego typu. Dodatkowo, na spadek zysków naraża tradycyjne sklepy z elektroniką rozwój sklepów internetowych. To właśnie tego segmentu w największym stopniu dotyczy tzw. efekt showroomingu. Klienci odwiedzają sklep w celu zapoznania się z produktem i porównania ceny, a nie dokonania zakupu.

– Już dziś obserwujemy reakcję sieci z sektora RTV/AGD na zwiększoną dynamikę sprzedaży w kanale online, czego objawem jest głównie zmniejszanie powierzchni tradycyjnych sklepów – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Jan Zombirt, analityk rynku powierzchni handlowych, Jones Lang LaSalle.

– Aby zahamować spadek sprzedaży w tradycyjnych punktach należy je uatrakcyjnić, np. poprzez zaoferowanie dodatkowych produktów i usług dostępnych jedynie w sklepie. Nie do przecenienia jest też rola profesjonalnej obsługi, która powinna służyć pomocą i fachową radą. Dodatkowa sprzedaż w sklepach tradycyjnych może zostać wygenerowana także poprzez przyciągnięcie do nich klienta internetowego, poprzez np. organizowanie punktów osobistego odbioru towarów, co może skłonić ich odbiorcę do dodatkowych zakupów – podkreśla Jan Zombirt.

Reklama

Galeria Jurajska