Metro Group: rozmowy o sprzedaży polskich hipermarketów Real

Real Market

Real Market

Metro Group prowadzi negocjacje z kilkoma firmami zainteresowanymi kupnem sieci hipermarketów spożywczych Real w Europie Wschodniej. Łączna wartość transakcji może wynosić nawet 900 mln euro. Negocjacje dotyczą sklepów w Polsce, Rosji Rumunii i na Ukrainie. Jak informuje Reuters najbardziej zaawansowane są rozmowy ze spółką  Auchan.

W połowie 2012 roku  zarząd spółki Metro Group, właściciel centrów zaopatrzenia hurtowego Makro Cash & Carry, hipermarketów Real i marketów elektronicznych Media Markt oraz Saturn, poinformował o planach sprzedaży sklepów sieci Real. Powodem takiej decyzji był fakt, że spółka nie osiągnęła zakładanego wzrostu sprzedaży w Realu o 2-3 proc. Wtedy zakupem hipermarketów Real w Europie były zainteresowane sieci Auchan, Walmart i Carrefour.

Sieć hipermarketów Real należy do Metro Group. W Polsce koncern reprezentowany jest przez sieci: Real, Makro Cash & Carry, Media Markt i Saturn. Sieć Real powstała w Polsce pod koniec 1995 r. Sieć obejmuje 54 markety w Polsce, gdzie pracuje obecnie 13,5 tys. osób, sprzedaż prowadzona jest w 36 miejscowościach i 14 województwach. Asortyment hipermarketów tworzy 45 tys. artykułów spożywczych i przemysłowych. Sieć hipermarketów Real powstała w Niemczech w 1992 r. W tym kraju działają 342 placówki Real.

Reklama

Galeria Jurajska