Edyta Potera, dyrektor w Dziale Najmu Nieruchomości Handlowych, JLLS
Edyta Potera, dyrektor w Dziale Najmu Nieruchomości Handlowych, JLLS

– Warszawa zajmuje 19 miejsce pod względem atrakcyjności dla międzynarodowych sieci handlowych, wyprzedzając m.in. Brukselę, Zurych, Sztokholm, Lyon czy Kopenhagę-– podkreśla Edyta Potera, dyrektor w dziale najmu nieruchomości handlowych, Jones Lang LaSalle.

– Stołeczny rynek odzwierciedla preferencje konsumentów i jest zdominowany przez nowoczesne centra handlowe. Ulice handlowe, popularne w innych europejskich stolicach, dopiero zyskują na znaczeniu i powoli, ale konsekwentnie rozwijają swoją ofertę -– mówi Edyta Potera.

– Na szczególną uwagę zasługuje w tym przypadku ulica Marszałkowska, wraz z odnowionymi Domami Towarowymi Wars, Sawa i Junior. Potencjał Warszawy wynika ponadto z relatywnie wysokiej siły nabywczej oraz względnie niskiego nasycenia powierzchnią nowoczesnych centrów handlowych. Międzynarodowe sieci handlowe poszukujące w stolicy możliwości rozwoju powinny zatem skorzystać z oferty nowo powstających lub planowanych na lata 2014-2015 ciekawych projektów.

Londyn jest najatrakcyjniejszą z 57 europejskich lokalizacji dla międzynarodowych najemców powierzchni handlowej, według rankingu przygotowanego przez Jones Lang LaSalle. Indeks, opublikowany jako część raportu Destination Europe 2013, analizuje dane dotyczące ekspansji i obecności na 57 rynkach 250 globalnych najemców powierzchni handlowej.

Pierwsza dwudziestka najatrakcyjniejszych miast dla sieci handlowych to (od najmocniejszego): Londyn, Moskwa, Paryż, Mediolan, Madryt, Rzym, Monachium, Sankt Petersburg, Praga, Barcelona, Stanbuł, Berlin, Hamburg, Wiedeń, Amsterdam, Frankfurt, Ateny, Antwerpia, Warszawa i Lizbona.