Wstępna wizualizacja Poznań City Center
Wstępna wizualizacja Poznań City Center, TriGranit

Nowe skrzyżowanie, prawie 2,5 km nowych dróg,  przejście podziemne, ścieżki rowerowe , nowy przystanek tramwajowy  – tak już jesienią 2013 roku  mają wyglądać okolice powstającego w Poznaniu Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Do końca 2012 roku inwestor zamierza doprowadzić budowę Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego do stanu surowego otwartego. Cały obiekt: zbudowany już i oddany do użytku dworzec PKP, nowy dworzec autobusowy PKS oraz centrum handlowe Poznań City Center z 250 sklepami i parking na 1500 aut ma być oddane do użytku w IV kwartale 2013 roku.

Inwestor, węgierska firma TriGranit Development Corporation, zaprezentował wizualizacje otoczenia kompleksu i poinformował, że budowa dróg wokół ZCK już się rozpoczęła. Przystąpiono także do przekładania kabli i prac związanych z podziemną infrastrukturą i instalacjami. Na razie roboty prowadzone są poza obszarem, który powodowałby utrudnienia w ruchu aut czy tramwajów. Najwcześniej pierwszych ograniczeń w ruchu należy spodziewać się w połowie grudnia, a już na dobre  na początku stycznia 2013 r.

Roboty są tak zaplanowane, aby w jak najmniejszym stopniu zdezorganizować ruch, choć pewnych utrudnień, przy takiej skali prac nie da się wyeliminować. Po ich zakończeniu mieszkańcy Poznania i przyjezdni zyskają bardziej drożną niż teraz (dwa pasy na wprost i trzeci skręt w lewo) drogę na odcinku Most Dworcowy ulica Przemysłowa/Towarowa, nowe, szerokie  skrzyżowanie, przejście podziemne dla pieszych i  rowerzystów oraz ścieżki rowerowe, nowy przystanek tramwajowy skomunikowany z przejściem podziemnym schodami i windą (z tego powodu trzeba będzie przebudować ulicę Matyi i podnieść teren o 1,5 metra) , przedłużoną w głąb Wolnych Torów ulicę Jakuba Wujka umożliwiającą wjazd od strony Wildy i ulicy Hetmańskiej, drogi wewnętrzne umożliwiające dojazd do nowego dworca PKS, do centrum handlowego Poznań City Center i na nowy trzykondygnacyjny  parking. W ramach realizowanego projektu planowana jest też budowa specjalnego parkingu dla rowerzystów.

Inwestor podkreśla, że publikowane wizualizacje to materiały robocze TriGranit. Oddają ducha, ideę tego, jak ma w niedalekiej przyszłości wyglądać ta część miasta.  Inwestor zastrzega sobie jednak prawo dokonywania zmian i korekt w projekcie wykonawczym na każdym etapie realizacji inwestycji.