Magdalena Frątczak
Magdalena Frątczak, CBRE

Rozwija się rynek centrów outletowych w Polsce. W listopadzie 2012 pojawiła się informacja o planach budowy dwóch nowych obiektów we wschodniej Polsce. Firma doradcza CBRE poinformowała o budowie City Outlet w Lublinie, a BOIG o planach realizacji outletu w Białymstoku.

– Ściana wschodnia może być pewnym kierunkiem rozwoju, ale wszystko zależy od tego, ile powstanie regularnej powierzchni handlowej w centrach handlowych i jak dobrze sklepy regularne zostaną zatowarowane. Wszystko zależy od pomysłu na obiekt outletowy. Przy podejmowaniu decyzji o budowie nowego outletu istotna jest nie tylko lokalizacja, ale także obszar oddziaływania. Dla outeltów optymalnie jest by było to ok. 1,5 godz. jazdy samochodem, idealnie byłoby gdyby w tym obszarze oddziaływania było także ponad  półtora miliona mieszkańców . Nie zawsze się to udaje – mówi Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CBRE.

Obecnie w Polsce funkcjonuje 9 obiektów outletowych tj. łącznie ok. 160 tys. mkw. powierzchni handlowej ( 4 outlety Factory należące do Neinver w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu, 3 Fashion Housy należące do Polonia Propert Found II w Piasecznie, Gdańsku i Sosonowcu, a także Ptak Outlet w Rzgowie należący do Centrum Targowego Ptak SA oraz Outlet Park Szczecin należący do Echo Investment. Do tego grona dołączą także niebawem realizowane w dzielnicy Warszawy centrum outletowe Factory Annopol oraz planowane City Outlet w Lublinie oraz outlet w Białymstoku.