Salon Top Secret
Salon Top Secret

Od początku 2012 roku sieć handlowa Redan powiększyła się o 37 nowych salonów sprzedaży. Zarząd spółki zapowiada, że w grudniu firma skoncentruje się przede wszystkim na inwestycjach w najbardziej rentowny, dyskontowy kanał sprzedaży w Polsce, Rosji i na Ukrainie.

W Polsce przybędzie sklepów dyskontowych TextilMarket, a w Rosji i na Ukrainie przybędzie nowych sklepów w sektorze fashion, które będą działać na zasadach franczyzy. Zarząd spółki widzi duży potencjał wzrostu sprzedaży na rynkach wschodnich. Obecnie Redan posiada na tych rynkach 50 sklepów tej sieci , a planuje otwarcie jeszcze co najmniej 10.

Cały czas jest też analizowana efektywność wszystkich placówek, a te najmniej rentowne i najmniej perspektywiczne są zamykane.  W największym stopniu zamknięcia dotyczą własnych sklepów modowych działających w Polsce pod marka Top Secret.

Reda SA posiada obecnie łącznie 500 sklepów. Systematycznie rozwijana jest też krajowa własna sieć sprzedaży TextilMarket, która obecnie liczy 278 sklepów. W 2013 planowane jest uruchomienie pierwszych sklepów tej sieci także za wschodnią granicą.

Przypomnijmy, narastająco od początku roku Grupa Redan zanotowała 17 proc. wzrost przychodów do 305 mln zł. W tym okresie poniosła 15  mln zł straty netto, w porównaniu do 2 mln zł strat w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 r. W samym III kwartale skonsolidowane obroty Grupy Redan w ujęciu rok do roku wzrosły o 20 proc. do 110 mln zł. Poprawa, to głównie efekt rozbudowy sieci handlowej. W tym okresie koszty sprzedaży, związane m.in. z otwieraniem nowych placówek, zwiększyły się o 24 proc.