E-commerce Services: w sklepach on-line EM&F przybywa użytkowników

E-commerce

E-commerce

– Nasze dwa główne sklepy internetowe empik.com oraz smyk.com osiągają dynamiczne wzrosty – podkreśla Michał Grom – prezesa e-commerce services sp. z o.o.

-Empik.com dogonił lidera rynku, jakim do niedawna był Merlin.pl i nadal intensywnie się rozwija. Inwestujemy w stałe rozszerzanie kategorii produktowych, m.in. takich jak sport czy podróże, które mają jeszcze zwiększyć wyniki sprzedażowe. Smyk.com także notuje dynamiczne wzrosty. W ciągu ostatniego pół roku sklep zdobył ponad milion użytkowników. Średni koszyk zakupowy klienta smyk.com jest wyższy niż w przypadku zakupów w salonach Smyka. Spodziewamy się, że w dłuższej perspektywie obroty smyk.com zbliżą się do poziomu empik.com – ocenia Michał Grom

Oferta sklepów on-line (zarówno empik.com, jak i smyk.com) obejmuje ofertę salonów tradycyjnych, poszerzoną o dodatkowe kategorie produktowe.

Większość towarów ze sklepów smyk.com i empik.com można odbierać w salonach stacjonarnych Empik, co jest, jak podkreśla zarząd, niezwykle chętnie wybieraną przez klientów formą odbioru zamówionych/zakupionych produktów.

Sklep empik.com został uruchomiony przez spółkę Empik sp. z o.o. Aktualnie jest on zarządzany przez spółkę E-commerce Services sp. z o.o. (ECS). Z kolei sklep smyk.com został uruchomiony od razu przez spółkę ECS.

Sklepy empik.com i smyk.com mają zasięg ogólnopolski. Działają w pełni samodzielnie. Platforma e-commerce została stworzona od podstaw. Część paczek wysyłana jest także za granicę kraju. Łączny zasięg czterech sklepów E-commerce Services (empik.com, smyk.com, gandalf.com.pl, empikfoto.pl) to ponad 1,65 mln realnych użytkowników i zasięg wśród internautów na poziomie 8,5 proc. ( dane Megapanel wrzesień 2012).

Spółka proponuje dwa główne sposoby płatności: przy odbiorze zamówienia (na terenie Polski); zamówienie empik.com można dostarczyć do salonu Empik lub przesyłką kurierską / pocztową pod wskazany adres; bądź w momencie składania zamówienia, wówczas jest to tzw. płatność z góry dostępna wyłącznie dla przesyłek kurierskich, a także pocztowych zarówno krajowych jak i zagranicznych.

Oba sklepy oferują także możliwość multipłatności. Dokonując zakupów w sklepach empik.com i smyk.com można podzielić płatność na kilka różnych sposobów w ramach jednej transakcji. Środki sumują się na jednym koncie klienta. Można połączyć płatność przez środki pochodzące ze źródeł gotówkowych (przelewy, karty kredytowe), benefitów programów lojalnościowych oraz e-kart prezentowych. Część środków z tego samego konta można wydać w sklepie internetowym empik.com, pozostałą w smyk.com. Niewykorzystane środki na zakupy można także wykorzystać w późniejszym terminie (pozostają one na koncie klienta).

Sklepy są w pełni zintegrowane z serwisem Facebook. Już z poziomu strony głównej e-sklepów można dołączyć do LikePage serwisów, poprzez wbudowaną wtyczkę serwisu społecznościowego. Każdy produkt w empik.com i smyk.com można także „polubić” korzystając z funkcjonalności Facebook’a, rekomendować w serwisie Google + („+1”) czy dodać do galerii Pinterest.

Każdy towar zakupiony w sklepie internetowym empik.com i smyk.com można zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odbioru zamówienia. Towar podlega zwrotowi pod warunkiem, że znajduje się w oryginalnym i nienaruszonym opakowaniu, nie nosi śladów używania bądź kopiowania i posiada folię zabezpieczającą, w którą był opakowany.

Jeżeli produkt zakupiony w sklepie internetowym empik.com posiada wady fabryczne, został uszkodzony w trakcie transportu bądź jest niezgodny z zamówieniem należy go zareklamować. Czas na ustosunkowanie się do reklamacji wynosi 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.

Przypomnijmy, przychody całego segmentu e-commerce w ramach Grupy Empik Media & Fashion w II kwartale 2012 r. wyniosły 27 mln zł i wzrosły o 77 proc. r/r w stosunku do analogicznego okresu w roku 2011 (15 mln). Z kolei w całym I półroczu 2012 r. całkowite przychody segmentu e-commerce wyniosły 51 mln zł, co oznacza wzrost o 75 proc.

 

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016