H&M: sprzedaż za pomocą urządzeń mobilnych

Salon H&M

Salon H&M, Shutterstock

– Widzimy możliwości dla kontynuowania rozwoju H&M za pośrednictwem sklepów stacjonarnych i on-line– deklaruje Karl-Johan Persson, CEO H&M. Zapowiada też rozwój sprzedaży za pośrednictwem urządzeń mobilnych.sprzedaż za pomocą urządzeń mobilnych

– Rynek on-line rozwija się coraz bardziej, ze szczególnie silnym wzrostem zakupów przez smartfony i tablety. Już z początkiem przyszłego roku zaoferujemy całkowicie mobilny sklep on-line obecny na ośmiu rynkach. Tymczasem przygotowujemy się do otwarcia e-sklepów H&M na nowych rynkach. Potrzebujemy jednak więcej czasu dla wprowadzenia naszego sklepu on-line w USA. Będziemy starali się, by został on uruchomiony do lata 2013 – dodaje Karl-Johan Persson.

– Mamy wysokie tempo rozwoju. W 2012 roku zostanie otwartych łącznie 300 nowych sklepów. Wcześniej zaplanowaliśmy ich 275 na ten rok. Nie możemy się doczekać postawienia naszego pierwszego kroku na południowej półkuli. W przyszłym roku otwarty zostanie nasz pierwszy sklep w Ameryce Południowej- podkreśla   Karl-Johan Persson.

Ostatnie wyniki finansowe szwedzkiej spółki nie są najlepsze. Analitycy prognozują, że czeka ją dalszy spadek przychodów i zysku. Te problemy nie dotyczą jednak polskiego rynku gdzie sieć radzi sobie doskonale.

Kluczowym działaniem H&M na 2013 rok będzie jednak wprowadzenie na rynek nowej marki odzieżowej – & Orher Stories.

– Nowa marka zostanie wprowadzona na rynek w oddzielnych sklepach i on-line już wiosną 2013 roku. Będzie przeznaczona dla kobiet, które chcą stworzyć własną styl. & Other Stories będzie oferował szeroki wybór butów, torb, biżuterii, produktów kosmetycznych, bielizny damskiej i ubrań – dodaje prezes H&M.

Liczba sklepów należących do grupy na dzień 31 października 2012 wynosiła 2715. Rok wcześniej H&M posiadał 2410 placówek. W Polsce działa ok. 100 salonów. Sklepy H&M działają obecnie w 48 krajach i – jak podkreśla ich właściciel – planowane są kolejne otwarcia. Obecnie do grupy H&M należą sklepy sieci: H&M, COS, Weekday, Cheap Monday, H&M Home i Monki.

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska