Beata Kokeli
Beata Kokeli, CBRE

-W wyniku połączenia powstanie ogromna sieć ponad osiemdziesięciu marketów działających pod jednym szyldem – podkreśla Beata Kokeli, senior dyrektor działu zarządzania nieruchomościami, CBRE. Jak ocenia, fakt przejęcia jednej sieci przez drugą, nie powinien mieć wpływu na warunki umów najmu sklepów dotychczas działających w centrach handlowych.

– Jednocześnie, wraz z tą transakcją z rynku zniknie ogromny gracz, jakim jest obecnie Real, który posiada ponad 50 sklepów na terenie całego kraju. Jeżeli transakcja dojdzie do skutku, może prowadzić do ograniczenia konkurencji, a jak wiemy, nie jest to zjawisko korzystne dla konsumentów. Z największych graczy na polskim rynku handlu wielkopowierzchniowego zostaną tylko Tesco, Carrefour i Auchan. Real do tej pory miał gęstą sieć sklepów, często w tych samych miejscowościach i dzielnicach, gdzie zlokalizowane są sklepy Auchan. Ciekawie będzie obserwować, jak rozwiązana zostanie ta kwestia oraz także, jak UOKiK wypowie się o przejęciu Real przez Auchana – mówi Beata Kokeli.

– Te dwie sieci mają różne podejście do prezentacji produktów i ogólnie do zaopatrzenia swoich sklepów. Auchan, jako marka francuska, ma ciekawszą ofertę towarów świeżych i bardzo dba o ich odpowiednią ekspozycję, ma też więcej produktów w ofercie, bo aż ok 40 tys. różnych artykułów. Patrząc szerzej, sklepów Auchan w Polsce jest w tej chwili tylko 30, a marketów Real aż 54, stąd z punktu widzenia Auchan taka transakcja jest strategicznym posunięciem w ekspansji sieci na polskim rynku.