Patrycja Dzikowska, Jones Lang LaSalle
Patrycja Dzikowska, Jones Lang LaSalle

W centrach handlowych w największych miastach Polski coraz częściej najemcami zostają  znani krajowi projektanci mody. W galeriach handlowych można znaleźć  sklepy m.in. Bohoboco, Łukasza Jemioła, Moniki Jaruzelskiej. Otwarcie butiku w galerii zapowiedział też Robert Kupisz.

– Faktycznie największa grupa polskich projektantów mody takich jak Maciej Zień, Gosia Baczyńska czy Joanna Klimas rozpoczynała swoją działalność od pracowni zlokalizowanych przy ulicach handlowych czy w innych miejscach będących naturalną enklawą tego typu unikalnej oferty– mówi Patrycja Dzikowska, Associate Director w dziale badań i doradztwa Jones Lang LaSalle.

– To naturalna droga rozwoju, którą podążało wielu zagranicznych kreatorów mody w początkach tworzenia swoich imperiów. Bywalcy ulic handlowych zawsze byli postrzegani jako klienci dobrze zaznajomieni z najnowszymi trendami i je dyktujący. Natomiast stworzenie salonu w popularnym, nowoczesnym centrum handlowym może być kolejnym krokiem ekspansji dla danej marki. Duża odwiedzalność rejestrowana w najlepszych, najbardziej prestiżowych obiektach oznacza zdecydowanie szersze możliwości dotarcia do grona nowych odbiorców- ocenia Patrycja Dzikowska.