Guess: Polska jednym z głównych kierunków rozwoju firmy

Kolekcja Guess

Kolekcja Guess

W ramach nowej strategii rozwoju marki Guess, amerykańska firma Guess Inc. planuje ekspansję w Europie. Jednym z głównych rynków rozwoju będzie Polska, czego dowodem jest otwarcie pierwszego własnego salonu marki Guess w Centrum Handlowym Złote Tarasy w Warszawie.

Firma w 2013 roku ma w planach otwarcie w Polsce 8 sklepów. Przedstawiciele firmy Guess Inc. zapowiadają jednak, że rozwój firmy w naszym kraju będzie bardziej złożony.

– Na razie nie chcemy ujawniać wszystkich naszych planów, ale mamy już zarejestrowaną firmę Guess Poland sp. z o.o. i niedługo otworzymy pełne przedstawicielstwo firmy w Polsce. które będzie obejmowało zasięgiem około 15 krajów – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Waldemar Madajczyk, senior director emerging markets Guess Europe. – Chcemy otworzyć kilka sklepów własnych. Wiele zostanie otwartych do kwietnia 2013 roku.

Salony Guess mają średnio około 300 mkw. powierzchni. Sklep w Złotych Tarasach w Warszawie mierzy 285 mkw. W kraju działa 12 salonów prowadzonych przez licencjobiorców, m.in. trzy salony w Poznaniu otworzyła firma Riccardo sp. z o.o., butik w Gdyni należy do firmy Alexgroup Stores sp. z o.o., dwa salony w warszawskich galeriach handlowych otworzyła firma Int-essence sp. z o.o.

Firma Guess Inc. posiada obecnie 1490 salonów marki, które mieszczą się w 90 krajach. Artykuły z logo Guess można kupić za pośrednictwem oficjalnego sklepu internetowego o zasięgu globalnym. Właścicielem marki na świecie jest Guess Inc. z Los Angeles. Za rozwój salonów w Polsce będzie odpowiadać firma Guess Poland sp. z o.o.

Firma Guess jest jedną z najpopularniejszych marek klasy premium na świecie. Firma otwiera sklepy w wielu formatach: Guess, Guess by Marciano, Guess Accessories, Guess Footwear, Guess Kids oraz salony outletowe Guess. Salony Guess oferują odzież damską, męską, dziecięcą oraz bogatą gamę akcesoriów: toreb, pasków, obuwia, a także biżuterii i zegarków. Guess sygnuje swoim logo także perfumy.

Guess jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych firm na świecie. Markę założyli bracia Marciano. W swojej kolekcji połączyli francuską elegancję z amerykańskim luzem. Marka kojarzona była przez lata głównie z odzieżą jeansową. Obecnie Guess oferuje kolekcje dla osób preferując styl casual.

Całkowite przychody netto firmy Guess dla roku budżetowego 2012 wzrósł o 8,1 proc. do prawie 2,7 miliardów dolarów z prawie 2,5 miliardów uzyskanych w tym samym czasie w roku poprzednim. Całkowite przychody netto w dolarach wzrosły w tym roku o 5,5 proc.

 

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska