Monika Olejnik-Okuniewska, Neinver Polska: rynek outletowy w Polsce zmienia się

Sieć liczy około 130 salonów

Sieć liczy około 130 salonów

W grudniu 2012 roku minęło 10 lat od uruchomienia w Polsce pierwszego centrum wyprzedażowego. Obecnie, zdaniem analityków rozwój centrów outletowych przebiega w sposób zrównoważony. Są one zwykle budowane w fazach i w miarę potrzeb rynku przybywa powierzchni.

– Po 10 latach od stworzenia w pofabrycznym Ursusie zrębów rynku outlet, jest on dziś bardzo istotnym fragmentem całego systemu handlu w Polsce. Centra wyprzedażowe Factory odwiedza rocznie kilkanaście milionów klientów, którzy w 4 największych polskich miastach mają do dyspozycji ofertę 427 sklepów, a w ich sąsiedztwie 4,8 tys.miejsc parkingowych – podsumowuje Monika Olejnik-Okuniewska, Senior Marketing & PR Manager, Neinver Polska.

Outlety Factory stworzyły przestrzeń dla działalności 250 polskich i międzynarodowych marek. Z biegiem lat ich funkcje, architektura i najemcy zmieniali się dostosowując ofertę do coraz bardziej wymagających oczekiwań klientów.

– W ostatniej dekadzie zmieniała się nie tylko wielkość nowych centrów, ale też ich oferta i wygląd. W Factory pojawiły się punkty gastronomiczne, modyfikacja objęła nie tylko sklepy, ale również alejki, witryny i sposób prezentowania oferty, a także wystrój wnętrz w częściach wspólnych. Dzisiejsze centra wyprzedażowe cechuje nowoczesna, uniwersalna architektura, przypominająca formą tradycyjne galerie handlowe. Wnętrza są projektowane w taki sposób, aby zapewnić klientom jak najwyższy komfort.  Klienci mają dziś do dyspozycji miejsca, w których mogą posilić się i wypocząć oraz przestronne, jasne alejki, prowadzące wzdłuż przeszklonych witryn sklepowych – mówi Monika Olejnik-Okuniewska, Senior Marketing & PR Manager, Neinver Polska.

Rynek centrów outletowych w Polsce intensywnie się rozwija. Wkrótce przybędą nowe obiekty tego typu – realizowane przez Neinver w Warszawie centrum outletowe Factory Annopol oraz planowane przez CBRE i BOIG outlety w Lublinie i Białymstoku.

Przypomnijmy, obecnie w Polsce funkcjonuje 9 obiektów outletowych co stanowi łącznie ok. 160 tys. mkw. powierzchni handlowej ( 4 outlety Factory należące do Neinver, 3 Fashion Housy należące do Polonia Propert Found II, Ptak Outlet w Rzgowie należący do Centrum Targowego Ptak SA oraz Outlet Park Szczecin należący do Echo Investment.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska