Akademia eCommerce: w e-sklepach warto wywoływać pozytywne emocje klientów

e-commerce

e-commerce, shutterstock

W e-sklepie nie ma miłych sprzedawczyń, które uśmiechną się i zachęcą do nowych zakupów- mówi Tomasz Karwatka, jeden z panelistów konferencji IAB Akademia eCommerce.

-Trzeba więc wywołać pozytywną reakcję u klienta w inny sposób. Świetnym rozwiązaniem są  nano-emocje, w Polsce jeszcze raczkuje w internecie.  Polega on na tym, by klient został miło choć tylko wirtualnie obsłużony . Jeden z zagranicznych sklepów stosuje na przykład smutną torbę na zakupy, która uśmiechnie się do kupującego gdy ten wrzuci do niej produkt. Wirtualna torba z uśmiechem wywołuje pozytywne emocje u kupującego. I skłania do zakupów.

Zdaniem specjalisty ważne jest to, by nie zniechęcać klienta poprzez stosowanie nieprzemyślanych rozwiązań.Warto np. przy arkuszach rejestracyjnych zrezygnować z przycisku „wyczyść”. Taka opcja nikomu się nie przydaje bo nikt wypełniając formularz nie zamierza go wypełniać or nowe. Ewentualnie zamierza poprawić jakiś błędny wpis.  Wielu klientów natomiast myli się i zamiast kliknąć na „dalej”, trafia na „wyczyść” i niechcący usuwa wszystkie dane z formularza. Drugi raz nikomu nie chce się wpisywać wszystkich danych i rezygnuje z zakupów.

– Klientów zniechęcają do zakupów wymagania o podanie numeru telefonu. Wielu z nich nie chce tego robić, bo nie potrzebuje tej formy kontaktu ze sklepem. Sklepy coraz częściej wprowadzają bezsensowne rozwiązania mobilne, które tylko zabierają czas kupującym. Jednym z takich elementów jest skanowanie kodu, by na przykład zobaczyć reklamę. Stosowanie kodu jest zrozumiałe, gdy jego zeskanowanie natychmiastowo doda na przykład do wirtualnej torby zeskanowany produkt.

Zdaniem specjalistów rynku e-commerce większość konsumentów przed zakupami w e-sklepach przygotowuje listy zakupów. Ostatnie badania wykazały jednak, że w 39 procentach przypadków, kupujący decydują się na zakup produktów spoza swojej listy. Sklepy prześcigają się w sposobach na zachęcanie klientów do kolejnych zakupów.

– Jeden z ze sposobów do perfekcji opanował sklep drugstore.com. Właściciele tego e-sklepu doszli do wniosku, że większość klientów zrobiło już zakupy świąteczne. Na stronie pojawiają się więc informacje przekonujące do zakupów z myślą o sobie. Pojawiają się więc hasła „zadbaj teraz o siebie” – mówi Tomasz Karwatka.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska