Sklep internetowy
Sklep internetowy

Warto zainwestować w rynek e-commerce, ponieważ ten rynek z roku na rok rośnie średnio o 10 procent i wciąż tak naprawdę jest we wczesnej fazie swojego rozwoju– uważa Michał Kraus z Grupy Unity – firmy specjalizujacej się w e-marketingu dla e-commerce.

-Dane pokazują, że sprzedaż e-commerce to na razie ok. 9-10 procent całkowitej sprzedaży retail na świecie. Póki co klienci najchętniej kupują sprzęt elektroniczny i to właśnie firmy prowadzące sklepy stacjonarne tego typu tracą obecnie najwięcej na rozwoju handlu internetowego- ocenia Michał Kraus.

Jego zdaniem oprócz tradycyjnej sprzedaży w sklepach internetowych, coraz bardziej rozwija się także sprzedaż produktów poprzez zakupy grupowe, które pozwalają kupującym znacznie zaoszczędzić, a właścicielowi sklepu sprzedać dużą partię danego produktu za jednym razem. W tym przypadku przoduje serwis Groupon.

– Amerykańskie badania wykazały, że 21 procent badanych osób stwierdziło, że wyda w internetowych sklepach znacznie więcej pieniędzy niż robiła to dotychczas. Tylko 10 procent osób stwierdziło, że wyda tych pieniędzy mniej niż robiło to do tej pory – dodał Michał Kraus podczas konferencji IAB Akademia eCommerce.

– Z badań wynika, że rosnącą sprzedaż poprzez e-commerce najbardziej będą odczuwały centra handlowe. Firm e-commerce będzie powstawało coraz więcej z prostego względu – większość takich firm ma znacznie mniejsze koszty operacyjne od sprzedawców prowadzących działalność za pośrednictwem sklepów stacjonarnych.