Weltbild: internet będzie wspierał sklepy stacjonarne

Galeria Katowicka coraz bliżej otwarcia

Galeria Katowicka coraz bliżej otwarcia

– Wysłany w grudniu świąteczny katalog promocyjny jest ostatnim numerem papierowym wydanym przez spółkę Weltbild. W 2013 roku kolejnego wydania nie będzie. To było skuteczne narzędzie ale dosyć kosztowne – powiedział redakcji Retailnet.pl Paweł Wojciechowski, dyrektor marketingu Weltbild Polska sp. z o.o.

– Jesteśmy przekonani, że internet jest w stanie funkcjonować bez katalogu. Opracowujemy także kompleksowe wsparcie dla księgarń, którym katalog dawał mocny impuls sprzedażowy. Przygotowaliśmy szereg działań obejmujących przede wszystkim promocję lokalną naszych punktów sprzedaży. Dobieramy narzędzia, które naszym zdaniem są najbardziej efektywnym substytutem dla katalogu. Będziemy korzystać, m.in. z kanału mobilnego, z internetu i z tradycyjnych form – jak reklama radiowa, prasowa czy outdoor. Jesteśmy na dobrej drodze, żeby tę lukę wypełnić- podkreśla Paweł Wojciechowski.

– Sprzedaż w internecie jest przede wszystkim inna, niż w sklepach stacjonarnych. Musimy sprzedawać produkty z nieco wyższej kategorii cenowej, ze względu na koszty obsługi logistycznej związanej z kompletacją zamówień wysyłkowych. Dlatego inaczej budujemy ofertę dla sprzedaży stacjonarnej, a inaczej dla Internetu. Pamiętamy także o tym, że profil klienta dla tych dwóch kanałów jest nieco inny. Oczywiście jest też olbrzymia część wspólna produktów, którą sprzedajemy w obydwu kanałach. Wolumeny sprzedaży i efektywności są na porównywalnym poziomie w tych sklepach.

– Wierzymy, że internet ma dużą moc sprawczą jeśli chodzi o sklepy. Dużą popularnością cieszy się na przykład odbiór osobisty zamówień w księgarni, dlatego pracujemy nad rozwijaniem mechanizmów upsellingu, żeby dać klientom odbierającym paczki powód, do uzupełnienia swojego zakupu od dodatkowe elementy.

– W 2013 roku będziemy optymalizować naszą sieć punktów sprzedaży. Oczywiście będziemy się zastanawiać nad punktami, które maja gorsza rentowność. Również negocjujemy z właścicielami, którzy nam te sklepy wynajmują w tych lokalizacjach. Jednak jesteśmy nastawieni na rozwój sieci sprzedaży, bo wygląda to obiecująco. Wybieramy lokale zarówno przy ulicach i w galeriach handlowych. Wszystko jest uzależnione od lokalizacji.

Obecnie Weltbild posiada ponad 40 księgarń w całej Polsce, spośród których 14 znajduje się w centrach handlowych. Średnia powierzchnia księgarń wynosi około 130 mkw.

Weltbild Polska sp. z o.o. prowadzi wydawnictwo, sklep internetowy, a także sieć księgarni w całym kraju. Spółka powstała w 2000 roku i ma siedzibę w Warszawie. Księgarnie sieci są zlokalizowane w dużych miastach m.in. w galeriach  Korona we Wrocławiu oraz Kaskada w Szczecinie. Na półkach księgarń sieci Weltbild można znaleźć tytuły wydawnictw Świat Książki i Weltbild oraz bestsellery z całego rynku wydawniczego. Ponadto firma oferuje dekoracje, sprzęt AGD i RTV, wysokiej jakości zabawki, akcesoria ogrodowe.

Reklama

Galeria Jurajska