Delikatesy sieci Alma

W 2012 roku Alma Market SA, właściciel sieć delikatesów otworzył dwa nowe sklepy. W roku 2013 deklaruje otwarcie co najmniej trzech kolejnych. Chce też otworzyć osiem nowych sklepów sieci Krakowski Kredens i przymierza się też do budowy nowej sieci.

W wywiadzie dla PAP Jerzy Mazgaj prezes Alma Market poinformował, że w przyszłym roku spółka otworzy delikatesy w Konstancinie, Wilanowie i Krakowie. Pieniądze na ten cel, ok 20 mln zł pochodzić mają z amortyzacji,

-Możliwe jednak, że otworzymy pięć placówek – powiedział Jerzy Mazgaj. Dodał, że spółka testuje też nowy rodzaj sklepów, typu  convenience, marki Food&Joy. Jeżeli testy przyniosą pozytywny wynik, tworzona będzie nowa sieć sklepów o powierzchni około 400 mkw. Mają one powstawać w dużych miastach. Koszt jednego sklepu to ok. 300 tys. zł.

Na razie Alma Market otworzyła testowy sklep sieci Food&Joy,  w Warszawie. Prezes Mazgaj ma nadzieję, że sukces nowej sieci będzie podobny jak Krakowskiego Kredensu, który w listopadzie 2012 odnotował wzrost sprzedaży o 13 proc. Spółka prognozuje, że  przychody Krakowskiego Kredensu mogą w 2012 roku wynieść nawet 80 mln zł.

Przychody Almy ze sprzedaży internetowej mogą w 2012 roku sięgnąć 70 mln zł. co oznacza wzrost o 35 proc. Cała spółka Alma Market, po trzech kwartałach 2012 roku  miała ponad 1,1 mld zł przychodów i zysk operacyjny z działalności kontynuowanej przekraczający 7 mln zł. Strata netto, przekroczyła  11 mln zł. czo związane jest m.in z inwestycjami w nowa sieć sklepów- podkreśla spółka.  Prezes Jerzy Mazgaj przyznał, że  straty związane są też z działalnością 3-4 nierentownych delikatesów.

Do Alma Market SA należy 35 delikatesów Alma oraz 80 sklepów i stoisk sieci Krakowski Kredens.