Tiger: plany rozwoju skandynawskiej sieci w Polsce

Salon Tiger

Salon Tiger

Pierwszy sklep sieci Tiger na polskim rynku uruchomiono w listopadzie 2011 roku w Warszawie. Za wprowadzenie marki odpowiedzialna jest spółka Tiger Warsaw sp. z o.o., która w tym roku otworzyła drugi salon sprzedaży. Lokal o powierzchni 165 mkw. działa od 30 listopada w CH Auchan Łomianki pod Warszawą. W planach spółki są kolejne otwarcia.

Pierwszy działający sklep, jak już informowaliśmy, miał być salonem testowym. Po roku jego funkcjonowania spółka zadecydowała o kolejnych otwarciach.

– W planach mamy uruchamianie przynajmniej dwóch salonów sprzedaży rocznie. Kolejny, trzeci sklep zamierzamy otworzyć w marcu 2013 roku, także w Warszawie.  Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni zainteresowaniem produktami oraz prośbami konsumentów o udostępnienie kolejnych salonów – poinformowała redakcję Retailnet Gabriela Semeniuk z Tiger Warsaw sp. z o. o.

Spółka Tiger Warsaw, w której za ekspansję odpowiada prezes firmy Paweł Olech, poszukuje atrakcyjnych lokali o powierzchni około 200 mkw. w popularnych centrach handlowych oraz przy ulicach handlowych. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, ważna jest atrakcyjność oferty, a nie konkretne miasto.

Tiger to sieć dyskontowa. Oferuje szeroki wybór elementów wyposażenia domu, produkty do pielęgnacji ciała, artykuły dekoracyjne, akcesoria do komputerów i telefonów, parasole, produkty sezonowe i wiele innych. Pomimo, iż sprzedawane artykuły skierowane są do każdej grupy społecznej i wiekowej,  80 proc. klientów stanowią kobiety. Średnia wielkość lokali otwieranych przez firmę to 200 mkw.

Marka Tiger powstała w 1995 roku w Kopenhadze i posiada prawie 200 sklepów w całej Europie, a w roku 2012 otworzyła swój pierwszy sklep w Japonii. Sieć jest znana w 17 krajach (w Danii, Szwecji, Islandii, Finlandii, Norwegii, Anglii, Irlandii, Holandii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Grecji, Szkocji, Portugalii, na Litwie i na Łotwie). Ilość sklepów rośnie z tygodnia na tydzień i można to obserwować na stronach głównych każdego kraju. Koncept sieci Tiger nie wiąże się ze sprzedażą przez internet.

Spólka Tiger w 2011 roku odnotowała sprzedaż w wysokości 710 mln DKK. W tym roku spółka otworzyła 52 sklepy, a także zainaugurowała otwarcie salonu testowego w Osace, w Japonii.

W październiku 2012 roku sieć Tiger przejął skandynawski fundusz EQT VI, który nabył 70 proc. udziałów ( 170 sklepów w 16 krajach). EQT VI zamierza zainwestować w ekspansję sieci Tiger.

EQT realizuje swoją strategię inwestycyjną poprzez nabycie lub finansowanie dobrze prosperujących średnich i dużych firm w Północnej i Wschodniej Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych, w celu wspierania ich rozwoju. Od początku istnienia, EQT zainwestował ponad 11 mld euro w ok. 100 firm.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska