Clark: dalsza ekspansja w ramach franczyzy

Sklep sieci Textilmarket

Sklep sieci Textilmarket

– Nie mamy jeszcze potwierdzonych planów odnośnie uruchomienia nowych punktów sprzedaży w 2013 roku. Szczegóły podamy na początku stycznia. Na pewno zamierzamy otwierać sklepy w centrach handlowych — powiedziała redakcji Retailnet.pl Karolina Pawłowska Marketing Manager CEE w C. & J. Clark Polska sp. z o.o.

– W 2012 roku uruchomiliśmy trzy salony Clarks w galeriach handlowych. W grudniu otworzyliśmy sklep o powierzchni ponad 70 mkw. w CH Plaza Poznań. Wcześniej otwarcia miały miejsce w Starym Browarze w Poznaniu oraz CH Alfa Centrum w Białymstoku. Wszystkie punkty działają na zasadzie franczyzy. Ponadto zmodernizowaliśmy jeden salon w krakowskiej galerii Bonarka City Center. Zmiana dotyczyła również lokalizacji oraz partnera prowadzącego punkt. Kolejna zmiana wystroju lokalu nastąpi w CH Blue City w Warszawie. Prawdopodobnie w lutym 2013 r. Remodeling naszych salonów z systemu Global System na C7 rozpoczęliśmy w zeszłym roku.

Spółka Clark planowała uruchomić polski sklep internetowy w 2013 roku. Jednak termin został przesunięty. – E-sklep ruszy za 1,5 – 2 lata, gdyż wymaga to odpowiedniego budżetu oraz oprogramowania – podkreśla Karolina Pawłowska.

W Polsce spółka w C. & J. Clark Polska sp. z o.o. została zarejestrowana w kwietniu 2005 roku. Jej właścicielem jest C. & J. Clark Overseas Limited. Salony na terenie kraju funkcjonują na zasadzie franczyzy. Obecnie sieć Clarks liczy 18 salonów oraz 12 stoisk firmowych m.in. Galeria Mokotów w Warszawie, C.H. Silesia City Center w Katowicach, CH Pestka w Poznaniu.

Jeden z partnerów franczyzowych prowadzi sklep internetowy www.clarks24.pl.

Inwestorzy, którzy chcieliby skorzystać z oferty Clarks i otworzyć sklep franczyzowy, muszą dysponować kwotą 200 tys. zł. Umowa franczyzy jest podpisywana na pięć lat. Sieć Clarks pomaga inwestorowi znaleźć odpowiednią lokalizację. Najczęściej salony mieszczą się w centrum handlowym lub przy głównej ulicy handlowej (parter, bezpośrednie wejście, duża witryna, bliskość parkingu) Sklepy Clarks mają powierzchnię od 75 – 150 mkw. Osobą odpowiedzialną za rozwój sieci franczyowej jest Wiktor Fila, dyrektor generalny C. & J. Clark Polska sp. z o.o.

C. & J. Clark International Ltd. jest brytyjską firma zajmującą się projektowaniem, produkcją oraz sprzedażą obuwia pod marką Clarks. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Street, w hrabstwie Somerset, w Anglii. Firma powstała w 1825 roku, założona została przez Cyrusa i Jamesa Clarka.

Obecnie firma Clarks działa w 50 krajach, w tym w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Spółka posiada ponad 300 franczyzowych salonów firmowych m.in. w Polsce, Słowenii, Australii, Malezji, Emiratach Arabskich, Rosji. Clarks działa jako franczyzodawca od 25 lat. W Wielkiej Brytanii prowadzone punkty sprzedaży są salonami własnymi Clarks, ponadto kilka funkcjonuje w Hiszpanii i Holandii. Każdego roku firma sprzedaje 51 milionów par butów na świecie. Spółka od lutego 2011 roku do końca stycznia 2012 osiągnęła obroty na poziomie 1,4 mld euro. Był to wzrost o 9 proc. w porównaniu do poprzedniego okresu.

Reklama

Galeria Jurajska