Inditex: firma zanotowała znaczny wzrost sprzedaży

Salon sieci Zara

Salon sieci Zara

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2012 roku – od 1 lutego do 31 października – przychody netto ze sprzedaży firmy Inditex wzrosły o 17 proc. do 11,362 mld euro. W tym czasie firma otworzyła 360 sklepów. Tym samym powiększając sieć wszystkich placówek na świecie do 5887 sklepów. Inditex posiada obecnie salony swoich marek na 86 rynkach.

Czysty dochód firmy w ciągu dziewięciu miesięcy wyniósł 1,655 mld euro i stanowił wzrost o 27 proc. w porównaniu do takiego samego okresu w roku wcześniejszym. Inditex stworzył w tym czasie ponad 6,5 tys. nowych miejsc pracy. Na dzień 31 października 2012 roku firma zatrudniała ponad 116 tys. ludzi. W ciągu pierwszych miesięcy firma otworzyła swoje pierwsze salony w Armenii i Macedonii.

Za jedno z największych osiągnięć firma uważa także otwarcia swoich pierwszych sklepów marki Massimo Dutti w USA i Kanadzie. Sklep marki w Nowym Jorku został otwarty przy najbardziej prestiżowej ulicy handlowej – Piątej Alei i jest flagową lokalizacją brandu zajmującą prawie 1,3 tys. mkw. powierzchni.

Firma Inditex posiada w Polsce 41 salonów marki Zara, 28 – marki Pull & Bear, 18 – marki Massimo Dutti, 35 – marki Bershka, 55 – marki Stradivarius, 12 – marki Oysho i 4 – marki Zara Home. Do tej pory firma Inditex nie zdecydowała się na otwarcia sklepów w Polsce swoich dwóch pozostałych brandów – Zara Kids i Uterqüe. Kolekcja dziecięca marki Zara dostępna jest w regularnych salonach marki. Polscy klienci mogą zrobić zakupy także za pośrednictwem sklepu internetowego.

 

 

 

 

 

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016