McDonald's: rośnie sprzedaż w europejskich restauracjach

Restauracja McDonald’s

Restauracja McDonald’s

Wszystkie restauracje sieci McDonald’s działające na świecie od co najmniej roku odnotowały wzrost sprzedaży o 2,4 proc. w listopadzie 2012 roku. W samej Europie sprzedaż wzrosła w tym okresie o  1,4 proc. – Wpływ na wyniki w Europie miała niższa oferta cenowa – powiedział Don Thompson, Chief Executive Officer  McDonald’s.

Natomiast w październiku 2012 roku spółka po raz pierwszy od 9 lat odnotowała spadek sprzedaży na wszystkich rynkach.

W tym roku McDonald’s w Polsce poszerzył swoją sieć restauracji typu fast food o 21 nowych lokalizacji. To największa liczba otwartych placówek w historii swojej działalności na polskim rynku. Kilka z nowych restauracji uruchomiono w centrach handlowych m.in. w Galerii Rzeszów, Sky Tower, Galerii Korona Kielce i CH Forum Gliwice.

Ostatnio otwarto trzysetny obiekt, który zlokalizowany jest na terenie Morskiego Parku Handlowego w Gdańsku. Restauracja jest prowadzona w systemie franczyzy.

Obecnie w Polsce 169 restauracji sieci jest prowadzonych przez 58 niezależnych licencjobiorców.- Model biznesowy firmy, zakładający długoterminowy, przemyślany rozwój i włączenie franczyzobiorców do prowadzenia sieci dowiódł swojej skuteczności na konkurencyjnym rynku –powiedział Krzysztof Kłapa – dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

McDonald’s, na polskim rynku zadebiutował w 1992 otwierając lokal w Warszawie. Dziś sieć funkcjonuje w 120 miastach Polski, gdzie posiada 300 restauracji, w tym 169 prowadzonych na zasadzie franczyzy, przez 58 przedsiębiorców. McDonald’s otwiera restauracje typu McDrive, z opcją McCafé oraz Gym’n’fun. W polskich placówkach sieci zatrudnionych jest ponad 16 tys. pracowników.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016