Lokal sieci Subway
Lokal sieci Subway

Sieć Subway – jedna z najbardziej popularnych na świecie sieci punktów gastronomicznych powiększy się w Polsce do końca 2012 roku o dwie nowe lokalizacje. Przedstawiciele firmy Doctor’s Associates Inc., do której należy marka, w rozmowie z redakcją Retailnet.pl potwierdzili, że oba lokale zostaną otwarte w Warszawie, w tym jeden w centrum handlowym.

W ostatnich dniach do sieci Subway dołączył nowy punkt sprzedaży, który został otwarty w Centrum Handlowym Atrium w Koszalinie. Lokal znajduje się w strefie gastronomicznej obiektu i zajmuje powierzchnię 54 mkw. Punkty sprzedaży należące do sieci Subway mierzą średnio 50 mkw. Placówki firmy są otwierane zarówno w centrach handlowych, jak i przy ulicach w centrach miast. W Polsce funkcjonuje obecnie 66 placówek. Każda z nich działa na zasadach franczyzy. Większość lokalizacji w naszym kraju znajduje się w obiektach handlowych na terenie dużych i średnich miast.

Głównym przedstawicielem firmy Doctor’s Associates Inc. odpowiadającym za rozwój sieci Subway w Polsce jest Martin Princ, Area Development Manager Central & Eastern Europe (dostępny w czeskiej centrali w Pradze). Za ekspansję w poszczególnych województwach w kraju odpowiadają agenci rozwoju: Michael Igor Piasecki (województwa: lubelskie, małopolskie, podkarpackie i świętokrzyskie), Michal Dorszewski (województwa: podlaskie, warmińsko-mazurskie i mazowieckie), Szymon Mudry (województwa: kujawsko-pomorskie, pomorskie i zachodniopomorskie), Paulina Patelka (województwa: łódzkie i wielkopolskie). W celu rozpoczęcia współpracy z firmą na terenie Polski należy kontaktować się z Martinem Princem w Czechach.

– Sieć Subway ma światowy zasięg, ale z założenia stawiamy na współpracę z najbliższym otoczeniem. Dzięki temu, że sieć oparta jest o system franczyzy, jesteśmy blisko naszych klientów. Nie tylko dostarczamy im swoje produkty, ale także staramy się uczestniczyć w życiu lokalnej społeczności. Każdy nowy punkt Subway to także dodatkowe 10 miejsc pracy na lokalnym rynku – mówi Szymon Mudry, agent rozwoju marki Subway w Polsce.

Obecnie sieć na całym świecie tworzy 38 360 lokali Subway. Jest to najszybciej rozwijająca się sieć fast-food – dla porównania firma McDonlad’s posiada na świecie ponad 34 tys. restauracji. Najwięcej punktów Subway zlokalizowanych jest w Stanach Zjednoczonych (25 578 placówek). W Kanadzie znajduje się 2 869 punktów sprzedaży. Trzecim krajem, co do największej liczby lokali Subway, jest Wielka Brytania (1 482 punkty handlowe). Marka dostępna jest w 99 krajach.

Historia marki Subway rozpoczęła się w 1965 roku w Bridgeport w stanie Connecticut (USA). Wtedy właśnie przedsiębiorczy siedemnastolatek Fred DeLuca otworzył Pete’s Super Submarines, bar z sandwiczami. Pomógł mu w tym przyjaciel Peter Buck. Restauracja szybko zdobywa popularność, otwierane są kolejne lokale a nazwa zostaje skrócona do Subway. Po osiągniętym sukcesie finansowym, wspólnicy dalszy rozwój marki oparli na systemie franczyzowym. W Polsce pierwszy Subway powstał w 2000 r. w Warszawie.

Lokale Subway słyną z amerykańskich sandwiczy przyrządzanych na oczach klienta i zgodnie z jego życzeniem. W ofercie restauracji znajdą się także słodkie wypieki, sałatki oraz napoje.