Super-Pharm: 40 placówek działających w Polsce

Wnętrze drugstore

Wnętrze drugstore

W mijającym roku Super-Pharm utrzymał tempo rozwoju sieci swoich placówek w Polsce. Od września 2012 roku otwarto 5 nowych placówek. Sieć Super-Pharm należąca w Polsce do firmy Super-Pharm Poland sp. z o.o. otwiera swoje placówki apteczno-drogeryjne w galeriach gdzie zajmują  około 300-400 mkw.

Super-Pharm oferuje: leki, parafarmaceutyki, kosmetyki użytku codziennego, dermokosmetyki, perfumy, artykuły toaletowe, artykuły dla małych dzieci, środki czystości i różnego rodzaju akcesoria. W sumie asortyment sieci liczy 10 tys. pozycji, z czego połowę stanowią kosmetyki.

Na świecie Super-Pharm poza Polską obecny jest w Izraelu i Chinach. W Kanadzie sieć obecna jest pod nazwą Shoppers Drug Mart i liczy ponad 1200 placówek. W Izraelu działa ponad 160 punktów sprzedaży. Z kolei w Chinach działa około 100 drugstore. Na świecie placówki należą do firmy Shoppers Drug Mart Corporation. We wszystkich krajach sieć znana jest pod wspólnym logo.

Pomysłodawcą koncepcji połączenia apteki, drogerii i perfumerii jest kanadyjski farmaceuta Murray Koffler. Pierwszy drugstore w takiej formie otworzył we wczesnych latach sześćdziesiątych. W przeciągu kilku lat innowacyjna formuła oszczędzająca czas, dzięki możliwości zaopatrzenia się we wszystkie potrzebne środki w jednym miejscu, stała się na tyle popularna, że zrewolucjonizowała rynek farmaceutyczny. W 2003 roku sieć liczyła za oceanem ponad 900 punktów działających pod nazwą Shoppers Drug Mart.

W roku 1978 roku Leon Koffler – syn założyciela sieci – przeniósł pomysł drugstore do Izraela, gdzie pod szyldem Super-Pharm została otwarta pierwsza apteka-drogeria. W krótkim czasie Super-Pharm stał się liderem na izraelskim rynku farmaceutycznym. W 2000 roku Super-Pharm rozpoczął ekspansję na rynek europejski. W maju 2001 roku w Warszawie otworzono pierwszy w Polsce Super-Pharm. Od tego czasu otwarto placówki w województwach: dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, lubuskim, łódzkim, małopolskim, mazowieckim, opolskim, podkarpackim, podlaskim, pomorskim, śląskim, świętokrzyskim, wielkopolskim i zachodniopomorskim. Firma planuje w naszym kraju kolejne otwarcia. W 2006 roku sieć drugstore zaczęła działalność na rynku chińskim.

Sprzedaż firmy Shoppers Drug Mart Corporation w trzecim kwartale 2012 roku wyniosła 3,209 miliardów dolarów. Stanowiło to o 3,2 proc. więcej w porównaniu do takiego samego okresu w roku ubiegłym.

 

Reklama

Galeria Jurajska