Salon H&M
Salon H&M, Shutterstock

Firma odzieżowa H&M w listopadzie 2012 roku odnotowała wzrost sprzedaży o 7 proc. z wliczeniem podatku VAT w porównaniu do analogicznego okresu roku 2011. Sprzedaż w porównywalnych jednostkach (katalogi sprzedaży, sklepy stacjonarne i e-sklepy funkcjonujące na rynku przez co najmniej rok budżetowy) spadła o 1 proc.

Natomiast w czwartym kwartale 2012 roku (od 1 września do 30 listopada) przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 37,93 mld koron, uwzględniając VAT. To wzrost o 9 proc. w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż w porównywalnych jednostkach pozostała na tym samym poziomie.

Szwedzka firma Hennes & Mauritz AB została założona w 1947 roku. Spółka jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie. Sieć H&M działa w 48 krajach. Do firmy należą sklepy sieci: H&M, COS, Weekday, Cheap Monday, H&M Home i Monki. Obecnie liczba sklepów należących do H&M wynosi 2776 (na 30 listopada 2012 roku). Rok wcześniej sieć liczyła 2472 placówki.

Spółka H&M w 2012 roku łącznie uruchomi 300 nowych sklepów. Kluczowym działaniem firmy na 2013 rok będzie wprowadzenie na rynek nowej marki odzieżowej – & Orher Stories.

W Polsce działa około 100 salonów sieci H&M. Firma w tym roku uruchomiła dwa salony marki COS, które działają w galeriach handlowych m.in. w Domu Handlowym Mysia (Warszawa) i CH Stary Browar (Poznań).