Lublin: Echo Investment zrezygnowało z inwestycji na Górkach Czechowskich

Miasto Lublin

Miasto Lublin

– W związku ze zgodą władz miasta Lublina na realizację Galerii Zamek, która w znacznym stopniu zmieniła sytuację na lokalnym rynku handlowo-rozrywkowym, spółka Echo Investment rezygnuje z realizacji Galerii Echo na terenie Górek Czechowskich – poinformował redakcję Retailnet.pl Krzysztof Kwapisz, prokurent spółki Echo Investment, która planowała budowę galerii w Lublinie.

W mieście powstaje kilka wielkopowierzchniowych inwestycji handlowych, między innymi Tarasy Zamkowe, Atrium Felicity czy Park Handlowy Ikea. Zdaniem specjalistów lubelski rynek powierzchni handlowych posiada najniższy stopień nasycenia centrami handlowymi w Polsce.

– Obecnie, rynek nowoczesnej powierzchni handlowej w Lublinie oferuje blisko 166,5 tys. mkw. zlokalizowanych w 9 obiektach. Lubelski rynek  odnotowuje najniższe nasycenia powierzchnią handlową, które wynosi 478 mkw. na 1 000 mieszkańców, przy średniej dla miast podobnej wielkości na poziomie 563 mkw. na 1 000 mieszkańców. Stosunkowo niski współczynnik pustostanów (1,6 proc.), jak również poziom nasycenia powierzchnią handlową wskazują na znaczny potencjał lubelskiego rynku handlowego – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Agnieszka Winkler, analityk z Działu Doradztwa i Badań Rynku firmy Colliers International.

Zdaniem specjalistów Lublinem wciąż interesuje się wielu deweloperów, którzy dostrzegają potencjał tego rynku.

– Wprawdzie kielecka spółka Echo Investment zapowiedziała wycofanie się z inwestycji na Górkach Czechowskich, jednak nadal  planowanych jest wiele centrów handlowych, wśród których można wskazać m.in. Atrium Felicity firmy Atrium Real Estate, Tarasy Zamkowe firmy Immofinanz Group czy Park Handlowy Ikea firmy Inter Ikea. Rozbudowuje się również istniejąca Galeria Olimp o ok. 15 tys. mkw. najmu. Nowa część galerii ma zostać ukończona w drugiej połowie 2013 roku, a znajdzie się w niej m.in. multipleks sieci Multikino. Planowane centra handlowe to większe obiekty, których zaistnienie w istotny sposób wpłynie na kształt lubelskiego rynku handlowego. Zakładając, że wszystkie wspomniane centra handlowe zostaną ukończone, współczynnik nasycenia powierzchnią handlową istotnie wzrośnie, przekraczając poziom 1000 mkw. na 1000 mieszkańców – dodaje Agnieszka Winkler.

Według analityka z Działu Doradztwa i Badań Rynku firmy Colliers International, w tej sytuacji właściciele obiektów muszą m.in. dokładnie przemyśleć dobór najemców do swoich obiektów.

– Decydujące znaczenie dla sukcesu danej inwestycji będzie miał odpowiedni dobór najemców oraz moment wejścia projektu na rynek. Warto również zauważyć, że lubelski rynek handlowy zdominowany jest przez tradycyjne centra handlowe. Tylko jeden obiekt reprezentuje inny format – Park Handlowy Tatary. To wskazuje na istniejącą lukę umożliwiającą wprowadzenie nowych formatów, takich jak na przykład centrum wyprzedażowe – twierdzi Agnieszka Winkler.

 

Reklama

Galeria Jurajska