PSNPH: stowarzyszenie najemców negatywnie o wynikach w 2012

Centrum handlowe

Centrum handlowe

Według komunikatu Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych dobiegający końca rok 2012 nie okazał się najlepszy dla najemców. Według stowarzyszenia,  znacząca liczba sieci detalicznych spotkała się ze spadkiem zainteresowania ze strony klientów . Trend ten nie dotknął jednak firm oferujących asortyment w niskich cenach.

Zdaniem stowarzyszenia, w 2012 roku mogliśmy obserwować działanie efektu szminki, czyli zasady, według której klienci podczas kryzysu gospodarczego nie rezygnują z kupowania, które sprawia im przyjemność, natomiast brak możliwości dokonywania droższych zakupów kompensują sobie nabywając dobra o jednostkowej mniejszej wartości w postaci np. kosmetyków, które są namiastką luksusu.

– W minionym roku mogliśmy zauważyć tendencje klientów do kupowania produktów w szczególnie okazyjnych cenach. Spadku zainteresowania klientów nie zanotowały głównie sieci oferujące tani asortyment oraz sieci perfumeryjne i drogeryjno-kosmetyczne. Najemcy oferujący produkty w regularnych cenach, zanotowali znaczące spadki odwiedzin w stosunku do roku ubiegłego. Wymusiło to wcześniejsze promocje, upusty i przeceny, negatywnie wpływając na wyniki wielu najemców – mówi Wioleta Tomaszewska, rzecznik prasowy Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych.

Według najemców spadek odwiedzalności sklepów nie zawsze odzwierciedlają liczniki footfall zainstalowane w centrach handlowych, których zadaniem jest zmierzenie ilości osób wchodzących do obiektu. Zdaniem najemców, klienci coraz częściej traktują galerie handlowe jako miejsce spędzania wolnego czasu, a nie robienia zakupów.

– Ciesząca się powodzeniem strefa restauracyjna i rozrywkowa oraz jednoczesny spadek odwiedzin w sklepach, pokazują rzeczywisty stan zamożności Polaków, którzy w minionym roku byli nastawieni na dokonywanie zakupów koniecznych, w okazyjnych cenach – dodaje W. Tomaszewska.

Polskie Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych jest organizacją powołaną dla zacieśnienia współpracy między najemcami powierzchni handlowych. Jego głównym celem jest ochrona interesów i praw najemców, propagowanie dobrych praktyk handlowych oraz działanie na rzecz zapewnienia równych praw i obowiązków zarówno najemcom, jak i wynajmującym powierzchnie w centralach handlowych. Członkami stowarzyszenia są przedstawiciele firm, repezentujących znane marki m.in. Komfort, Venezia, Unisono, Timberland, Sizeer, Gatta, Wojas, Bartek, Flo, Almi Decor, Vision Express, Komputronik, Drogeria Natura, 50 style.

Co roku Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych publikuje Ranking najlepszych Centrów Handlowych z punktu widzenia najemców. Laureaci rankingu prezentowani są podczas jesiennej edycji konferencji Shopping Center Forum.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016