Piotr i Paweł: rozwój sieci sklepów i e-commerce w 2013

Supermarket Piotr i Paweł

Supermarket Piotr i Paweł

– Nasz strategia zakłada uruchamianie rocznie 10 nowych supermarketów Piotr i Paweł. Taki poziom osiągnęliśmy w 2012 roku. Podtrzymamy go również w 2013. Na pierwszy kwartał mamy już podpisane umowy najmu dla dwóch sklepów. Obydwie placówki uruchomimy w Poznaniu w mini galeriach handlowych – powiedział redakcji Retailnet.pl Błażej Patryna, członek zarządu Piotr i Paweł Media sp. z o.o.

– O kolejnych otwarciach będziemy informować w przyszłym roku. Cały czas prowadzimy rozmowy z galeriami handlowymi, jak i rozpatrujemy oferty nadesłane od wynajmujących. Ponadto na następne lata mamy podpisane umowy najmu w kompleksie Poznań City Center i w Krakowie.

W grudniu br. spółka uruchomiła supermarket w Centrum Handlowym Alfa w Białymstoku. Dotychczas w tej galerii działały delikatesy Bomi.

Piotr i Paweł SA od 2003 roku z prowadzi sprzedaż internetową https://www.e-piotripawel.pl/. Obecnie funkcjonuje ona w 10 aglomeracjach miejskich. W przyszłym roku zostanie poszerzona o kolejną lokalizację. – Tam gdzie budujemy tradycyjne sklepy, staramy się żeby powstał również e-sklep – podkreśla Błażej Patryna.

Firma od listopada testuje nowy projekt, nazwany mobilny konsument, który umożliwia zakupy w sklepie internetowym przy pomocy smartfonów, wykorzystując QR kody i aplikację mobilną RockPay. Zakupów w tym trybie na razie można dokonać tylko w Poznaniu. – Projekt badawczy pokazuje potencjał mobilnych zakupów. Przygotuje nas technologicznie do wdrożenia własnych aplikacji. W 2012 roku będzie funkcjonował również na rynku warszawskim.

Piotr i Paweł SA to poznańska spółka, która prowadzi sieć supermarketów. Sklepy zlokalizowane są w największych aglomeracjach i miastach średniej wielkości. Obecnie w ramach sieci funkcjonuje 90 delikatesów. Średnia powierzchnia sprzedażowa supermarketów Piotr i Paweł wynosi 1,1 tys. mkw. Spółka w 2011 roku zanotowała przychody na poziomie około 1,7 mld zł. W 2012 roku planuje poprawić swoje wyniki o ponad 200 mln zł, zbliżając się do 2 mld złotych przychodów.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016