Agnieszka Mosurek- Zava
Agnieszka Mosurek- Zava, Douglas

Douglas nie zamierza zwalniać tempa ekspansji w Polsce. Firma planuje w 2013 roku otworzyć podobną liczbę sklepów jak w mijającym roku. Sieć zakończy 2012 rok z liczbą 103 perfumerii.

– Nasza sieć w kraju wciąż rozrasta się w szybkim tempie. W 2012 roku otworzyliśmy 7 sklepów o łącznej powierzchni blisko 1600 metrów kwadratowych. Na 2013 rok planujemy otwarcie kolejnych 6-8 sklepów – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Agnieszka Mosurek-Zava, prezes Douglas Polska. – Douglas to największa sieć perfumerii w Polsce. Posiadamy łącznie 103 sklepy w 54 miastach kraju. Nasza firma wynajmuje ponad 28 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni w centrach handlowych i przy ulicach największych miast.

Ostatni sklep w 2012 roku firma Douglas otworzyła w Galerii Olimpia w Bełchatowie. Perfumeria zajęła w obiekcie powierzchnię 180 mkw. Jest to pierwszy salon sieci w 60-tysięcznym Bełchatowie. Do tej pory mieszkańcy Bełchatowa mogli robić zakupy wyłącznie w sklepie internetowym Douglas lub w perfumeriach sieci w Łodzi i Piotrkowie Trybunalskim.

Sieć oferuje w swoich perfumeriach ponad 70 marek dostępnych tylko w Douglas (m.in. Giorgio Armani Cosmetics, Bobbi Brown, La Mer, Tom Ford). Obok bogatej oferty marek kosmetycznych Douglas proponuje też usługi, m.in. Szkołę Makijażu, usługi spa, manicure i bezpłatne konsultacje makijażowe. House of Beauty w warszawskiej Arkadii, o powierzchni 1200 mkw., to sklep flagowy i największa perfumeria w Polsce. Sieć zatrudnia blisko 1200 osób. Według badań AC Nielsen Douglas posiada udział w rynku perfumerii na poziomie 49 procent.

W 2011 roku firma Douglas Polska otworzyła 11 salonów sieci. Zdaniem przedstawicieli sieci Douglas zachowania zakupowe Polaków wskazują, że najważniejsza jest obecność w centrach handlowych. Trzy formaty perfumerii Douglas (House of Beauty, medium oraz kompaktowy) pozwalają dostosować koncept salonu do wynajmowanej przestrzeni, charakteru miejsca, otoczenia i potrzeb klientów.

Douglas jest właścicielem pierwszej w Polsce w pełni autoryzowanej perfumerii internetowej. Właścicielem Douglas Polska jest Douglas Holding. Douglas Holding w pełnym roku obrotowym (od 1 października 2011 r. do 30 września 2012 roku) zanotował wzrost sprzedaży o 1,7 proc. Sprzedaż w tym okresie wyniosła 3,44 miliarda euro. W tym czasie sprzedaż on-line w sklepach internetowych grupy wzrosła o 13 procent.