Wojciech Buczkowski, Komputronik: sprzedaż ze sklepów przenosi się do internetu

– Mijający rok był niełatwy dla branży IT. Spowolnienie gospodarze było odczuwalne również w tym sektorze. Zaobserwowaliśmy, że klienci byli bardziej wrażliwi na cenę, częściej niż w ubiegłych latach porównywali ceny produktów dostępnych na rynku oraz negocjowali rabaty i zniżki. Zwiększyła się również skłonność do płacenia kartami płatniczymi i kredytowymi, co dodatkowo obniżało marże sklepowe – mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik SA.

– Spodziewam się, że 2013 rok może być nawet trudniejszy dla naszej branży z uwagi na wzrost bezrobocia w Polsce, spowolnienie naszej gospodarki oraz idącą za tym ostrożność konsumentów w wydatkach. Będzie to również istotny rok dla centrów handlowych, z uwagi na kończenie się umów najmu. Myślę, że cześć operatorów sklepów może to wykorzystać do weryfikacji swojej sieci sprzedaży i zamknięcia nierentownych placówek.

– Rośnie również świadomość Polaków związana z zakupami internetowymi, co powoduje, że sprzedaż ze sklepów przenosi się do internetu. W takich warunkach niewątpliwie najlepiej poradzą sobie sieci handlowe, które skutecznie będą potrafiły wdrożyć w życie model hybrydowy (obecność w internecie wsparta salonami ekspozycyjnymi i obsługującymi zamówienia internetowe oraz standardowy foot-fall).

Komputronik SA działa na polskim rynku od ponad 15 lat. Od 2007 roku spółka jest notowana na GPW. Dysponuje siecią sprzedaży złożoną ze 140 salonów własnych i franczyzowych oraz około 80 punktów partnerskich (KT Partner). Firma prowadzi także sprzedaż on-line.

 

Reklama

Galeria Jurajska